تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هندزآن گلکسی اس ۸: یک گوشی کاربرپسند و مهیج

علیرضا خراسانی- به گزارش خبرآنلاین، در اولین هندزآن اختصاصی در ایران توانستیم 24 ساعت با پرچم‌دار 2017 سامسونگ باشیم و آنچه در زیر ری ویو می‌کنیم ماحصل یک دوستی ملایم تا بعضاً تهاجمی با آن است.

ابتدا مشخصات کلی آن را به‌طور خلاصه باهم مرور می‌کنیم تا ببینیم درباره چه نوع گوشی‌ای صحبت می‌کنیم:

Galaxy S8 / ابعاد: 148.9 در 68.1 در 8 میلی‌متر به وزن 155 گرم (وزن ایده آل است)/ فریم آلومینیومی پولیش شده / جلو و عقب شیشه‌ای با محافظ گوریلا گلس 5 / استاندارد ضد آب و مقاوم در برابر غبار IP68 / نمایشگر 5.8 اینچی با رزولوشن 1960 در 1440 پیکسل / نسبت نمایشگر به بدنه 18.5:9 / تعداد پیکسل در هر اینچ 571ppi / دوربین اصلی 12 مگاپیکسل با دیافراگم f/1.7 که دوال پیکسل تعریف‌شده و اتوفوکوس دارد و ضبط ویدئویی 30 فریم بر ثانیه با 2160 پیکسل/ دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با اپارچر f/1.7 مجهز به اتوفوکوس و ضبط ویدئویی 30 فریم بر ثانیه و 1440 پیکسل / سیستم‌عامل اندروید نوقا 7.0 با Grace UX در کنار دستیار صوتی بیکسبی و اتصال هوشمند / پردازنده اسنپ دراگون 835 برای بازار آمریکا و اکسینوس 8895 برای سایر بازارها / 64 گیگ حافظه داخلی و 4 گیگ رم با اسلات برای افزودن حافظه جانبی تا 256 گیگ / باتری 3000 میلی‌آمپر ساعت غیرقابل تعویض با 30 ساعت مکالمه/ با فناوری شارژ سریع نسخه 2.0 و شارژ بی‌سیم WPC&PMA / سرعت دریافت و ارسال دیتا: 1 گیگابیت بر ثانیه و 150 مگابیت بر ثانیه / اتصال یو اس بی تایپ سی نسخه 3.1 / اسپیکر تک در پایین گوشی / جک هدفون همراه با هدفون AKG / بلوتوث، جی‌پی‌اس، رادیو اف ام، سنسورقبله نما به‌صورت توکار، شتاب سنج توکار، ژیروسکوپ، فشارسنج، ضربان سنج، ارتفاع‌سنج، دماسنج، سنسور کنتراست رنگ، سنسور تاریک کننده دیسپلی هنگام مکالمه

 

طراحی

با جلوی گوشی شروع می‌کنیم که شاید همه‌چیز آن در نگاه اول رخ می‌نماید:

منطق اصلاح میلی‌متری در نتایج دیزاین اس 8 کاملاً مشهود است و برای همین ظرافت و خوش‌دستی را به همراه آورده است.

قرارگرفتن کلیدها، دکمه‌ها و سنسورها همگی بر اساس نوع صفحه خمیده 5.8 اینچی AMOLED تعریف‌شده‌اند و دراین‌بین کلید کم‌وزیاد کردن ولوم درحالی‌که کاربر با یک دست کار می‌کند، ایده آل به نظر می‌رسد. اما تعبیه دکمه خاص برای دستیار صوتی بیکسبی بعضی وقت‌ها کاربر را به کلیک ناخواسته وامی‌دارد و اشتباه کردن آن با دکمه روشن و خاموش ممکن است رخ دهد.

بالای گوشی سمت چپ اسلات سیم کارت (نانوسیم) و حافظه (میکرو اس دی) قرارگرفته است. در نگاه اول ساختار پلاستیکی آن تو ذوق می‌زند، هرچند تنها نمای بیرونی آن دیده می‌شود، اما اغلب گوشی‌های مشابه ساختاری استوارتر و محکم‌تر برای کاربرانی که کمی از زور هنگام جا زدن استفاده می‌کنند، دارند. میکروفون هم در بالای گوشی سمت راست و هم در پایین کنار اسپیکر جاسازی‌شده است که بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

اسپیکر در پایین سمت راست گوشی،و سپس میکروفون، در وسط هم پورت یو اس بی تایپ سی و درنهایت جک هدفون در سمت چپ پایین گوشی قرارگرفته است.

گوشی را که بر می‌گردانید سمت راست حسگر اثرانگشت قرارگرفته که وقتی گوشی را به‌صورت عادی در دست می‌گیرید به‌راحتی انگشت سبابه روی آن قرارگرفته و قفل گوشی در کسری از ثانیه باز می‌شود. در وسط هم دوربین اصلی و سمت چپ آن نیز در بالا فلش و در پایین نیز سنسور ضربان سنج قرارگرفته است که در همین‌جا باید بگوییم در تست ما ، ضربان سنج حدود 5 شماره با ضربان سنج پزشکی اختلاف دارد.

اسکنر عنبیه چشم iris در کسری از ثانیه تشخیص چهره کرده و قفل گوشی باز می‌شود که مطابق سیاست امنیت چندمنظوره در اس 8 تعریف‌شده است. در تست امنیتی عکسی از کاربرِ از قبل ثبت‌شده، جلوی اسکنر قراردادیم اما اجازه عبور صادر نشد که این نشان از امنیت بالا دارد که به راحت نمی‌توان آن را دور زد، چراکه فاکتورهای دیگری توسط اسکنر و ال ای دی iris بررسی می‌شود.

نمایشگر

تحقیقات مستقل حکایت از داشتن بهترین نمایشگر روی اس 8 دارد. عددهای زیر این موضوع را اثبات می‌کند:

Highest Peak Brightness (1,020 nits). Highest Contrast Rating in Ambient Light (227). Highest Screen Resolution 3K (2960x1440). Highest (infinite) Contrast Ratio. Lowest Screen Reflectance (4.5 percent). Smallest Brightness Variation with Viewing Angle (29 percent)

فناوری هَپتیک روی نمایشگر به خوبی جواب می‌دهد و از روی نمایشگر همیشه روشن در حالت قفل می‌توان با لمس قسمت پایین گوشی به خانه دسترسی پیدا کرد.

اما همین اسکرین را با 94 درصد باتری به‌صورت Always On تا صبح رها کردیم و ساعت 10 صبح آن را 83 درصد پیدا کردیم و این در حالی بود که سیم‌کارتی هم داخل آن قرار نداده بودیم. (کاربر می‌تواند قابلیت دیده شدن ساعت و دمای هوا و تاریخ و ... را آف کند)

سخت‌افزار و پردازنده

پردازنده آزمایش‌شده توسط خبرآنلاین از نوع اکسینوس 9 (4x2nd-gen Mongoose + 4xARMCortex-A53) با سرعت 2.3 گیگاهرتز و 64 بیتی با معماری 8 هسته‌ای بود که در تعاریف فنی از سری 8895M با فناوری 10 نانومتری و گرافیک روی آن ARM Mali-G71 (20 هسته گرافیکی دارد) است.

از 64 گیگ حافظه (از نوع Flash EEPROM) روی اس 8 به‌صورت پیش‌فرض شما فقط به 53 گیگ دسترسی دارید. یعنی گوشی بیش از 11 گیگ را مصرف کرده است. از سوی دیگر به‌صورت پیش‌فرض حدود 2 گیگ از رم از 4 گیگ (رم گوشی 4096 MiB RAM و از نوع LPDDR4x SDRAM) در اشغال برنامه‌ها قرار می‌گیرد، هرچند می‌توان با کلین کردن، حافظه را باز کرد اما وجود 2 گیگ برای بقیه کارها در درازمدت می‌تواند منجر به کند شدن گوشی هنگام مولتی تسکینگ شود هرچند در بحث بنچمارک و شاخص پرفورمنس اس 8 از بقیه گوشی‌های موجود بازار در بخش اندروید تقریباً سَر تَر است. 

بخش صوتی و گوش دادن به موسیقی را با فناوری آیفون مقایسه کردیم و به این نتیجه رسیدیم که همچنان آیفون سرتر است ولی هدفون‌های AKG روی اس 8 را در اختیار نداشتیم تا قضاوت‌مان کامل شود. تست با هدفون اپل انجام شد و متوجه شدیم خروجی صوتی در آیفون شفاف‌تر و قوی‌تر است.

 
دوربین

نکته‌ای که در پرچم‌داران جدید در بخش دوربین دیده می‌شود، پردازش پس از شات گرفتن است که اس 8 نیز از این قاعده مستثنا نیست و سیستم به‌طور خودکار شارپ ترین تصویر را نهایی کرده و به‌صورت آماده در کسری از ثانیه در بخش گالری ذخیره می‌کند. به همین دلیل است که سازندگان دیگر تلاش برای بازی کردن با رقم مگاپیکسل را کنار گذاشته‌اند (منهای برخی چینی‌ها که تا 30 مگاپیکسل هم رفته‌اند)

یکی از دلایلی که گوگل اعلام کرد تصاویر گوشی پیکسل بهترین هست، همین پردازش پس از شات است که کیفیت را بالا می‌برد. اما در اس 8 این کار باعث بالا رفتن حجم فایل شده و در تصاویر outdoor تا 6 مگابایت و تصاویر  indoor تا 3 مگابایت برای هر عکس خروجی می‌دهد.

ماژول دوربین اس 8 از نوع Sony IMX333 است که تصاویر 4032 در 3024 پیکسل می‌گیرد. زوم اپتیک 1 ایکس و زوم دیجیتا نیز 8 ایکس تعریف‌شده است. فاز دتکشن و کنتراست دتکشن دارد و تصاویر را در فرمت JPG ذخیره می‌کند. فلش آن از نوع dual LED است و دوربین مجهز به لرزش گیر، اچ دی آر، اسلوموشن، تصویربرداری مخصوص غذا، ویدئوی اسلوموشن، مود Macro، عکس‌برداری پانوراما، روتوش چهره است. ویدئو نیز با فرمت 3G2 و 3GP با 30 فریم بر ثانیه ضبط می‌کند.

دوربین سلفی نیز بسیار عالی به نظر می‌رسد و پانوراما و اسلوموشن هم می‌گیرد.

در تست ما دوربین مولتی شات اس 8 سرعت پایین‌تری نسبت به آیفون  (6 اس و 7) داشت اما قضاوت بهتر بودن کیفیت عکس‌ها را در انتهای مقاله به شما می‌سپاریم که باهم مقایسه شده‌اند. 

{نمونه تصاویر گرفته‌شده با اس 8 و مقایسه آن با آیفون در یک زاویه هم‌عرض و یکسان گرفته شده اما تصاویر آیفون وایدتر شده اند.}

نتیجه:

چرا کاربر حرفه‌ای به خرید اس 8 فکر می‌کند؟

دلایل متعددی را می‌توان آورد تا فهمید چرا یک کاربر حرفه‌ای و ترجیحاً بیزینس به خرید اس 8 تمایل دارد:

نمایشگر شارپ / شارژ سریع و شارژ بی‌سیم / اسلات برای افزودن حافظه جانبی / محافظ گوریلا گلس 5 / امنیت چندمنظوره گوشی با حسگر اثرانگشت، تشخیص چهره، الگو و پسورد / سامسونگ دِکس DeX که گوشی را به مینی رایانه تبدیل می‌کند / قابلیت‌های واقعیت مجازی با گی یر وی آر / دستیار صوتی بیکسبی (زبان فارسی؟) / پرداخت الکترونیک از طریق سامسونگ پِی (که کاربران ایرانی از آن محرومند) / جک هدفون در برابر گرایش سایر سازندگان به حذف این آپشن در گوشی‌ها

 
{تصاویر از استاد محمود ظهیرالدینی و احسان ظهیرالدینی}

5656




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هندزآن گلکسی اس ۸: یک گوشی کاربرپسند و مهیج»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..