تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تبدیل کمیسیون اصل ۹۰ به دیوان

به گزارش افکارنیوز،

بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست روز گذشته کمیسیون اصل 90 اظهار داشت: در این نشست اولویت رسیدگی به پرونده ها و شکایت ها مورد بررسی قرار گرفت، موضوعات کلان بسیاری به کمیسیون ارسال شده است اما در نهایت موضوعاتی که تاثیر بسیاری بر کشور دارد در اولویت قرار گرفت.

نماینده مردم شیراز در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: موضوعاتی چون قاچاق کالا، دارو و درمان، تصادفات جاده ای و پرونده زمین خواری در اولویت رسیدگی در کمیسیون اصل 90 قرار گرفتند.

 وی گفت: همچنین موضوع ارتقا بُعد نظارتی مجلس در کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت، متاسفانه عملکرد نظارتی قوه مقننه بسیار کمرنگ شده است و برای تقویت آن پیشنهاداتی آماده شده که به هیات رئیسه مجلس ارسال خواهد شد.

این نماینده مجلس عنوان کرد: مجلس باید به معنای واقعی در رأس امور قرار گیرد و تقویت بُعد نظارتی به این امر کمک شایانی خواهد کرد، برای بررسی این امر به طور مثال تاثیر تحقیق و تفحص های 10 دوره مجلس مطالعه شد و مشخص شد که تاثیری که انتظار می رفت این تفحص ها نداشت.

پارسایی گفت: یکی از راه هایی که می تواند به بُعد نظارتی مجلس کمک کند، تبدیل شدن کمیسیون اصل 90 به دیوان است، برای این موضوع کمیسیون آیین نامه داخلی مصوباتی داشته که انتظار می رود در زمان بررسی موضوعات در صحن علنی نمایندگان به آن رای مثبت دهند.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 در مجلس دهم شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به اینکه موضوع در کمیسیون آیین نامه داخلی تصویب شده است انتظار می رود در بازه کمتر از دو ماه تبدیل شدن کمیسیون اصل 90 به دیوان در دستور کار صحن علنی قرار گیرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تبدیل کمیسیون اصل ۹۰ به دیوان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..