تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معافیت صاحبان فرزند دختر از جهاد در اسلام

معافیت صاحبان فرزند دختر از جهاد در اسلامبه گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛معروف است که پیامبر اکرم اسلام فرموده اند جهاد از دوش مردی که سه دختر داشته باشد یا خرج سه خواهرش را بدهد برداشته خواهد شد. اما وقتی مسئله را از آن حضرت دقیق تر پرسیدند، مشخص شد که غیر از معافیت صاحبان سه فرزند دختر از جهاد، حتی اگر کسی خرج یک دختر یا خواهرش را هم می دهد، از جهاد معاف خواهد بود.

«پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: شخصی که نیازهای معیشتی سه دختر- یا سه خواهر- را تأمین نماید. بهشت برای او واجب می گردد.

مردم از حضرت صلی الله علیه و آله سؤال کردند: اگر دو نفر باشند هم همین ثواب را خواهد داشت؟

حضرت صلی الله علیه و آله فرمود: اگر دو نفر هم باشند همینطور است.

مردم بار دیگر از حضرت صلی الله علیه و آله سؤال کردند: اگر یک نفر باشد چطور؟

حضرت صلی الله علیه و آله فرمودند: حتّی اگر یک نفر هم باشد»

(الكافی ج 6 ص 6 و من لا يحضره الفقيه ج 3 ص 311 473)

پیامبر اسلام حتی در حدیثی دیگر از این هم پیشتر رفته و می فرمایند:

«شخصی که نیازهای معیشتی دختر مسلمانی را تأمین نماید. بهشت ارزانی او می گردد»

(عوالي اللئالي ج 3 ص 294)

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معافیت صاحبان فرزند دختر از جهاد در اسلام»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..