تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیاده‌روی در مصرف استامینوفن کشنده است

به گزارش افکارنیوز،

دکتر نسیم شاهرخ با بیان اینکه بیشتر افراد به طور تصادفی دچار مسمومیت با استامینوفن می شوند، افزود: دلیل آن می تواند مصرف خودسرانه بیش از میزان تجویز شده دارو، در نتیجه عدم بهبودی تب یا درد باشد.
وی عامل دیگر مسمومیت با استامینوفن را استفاده از داروی مسکن، ضد سرماخوردگی و ضدآلرژی حاوی استامینوفن در کنار سایر داروها عنوان کرد.
شاهرخ افزود:‌برخی افراد ممکن است بعد از مسمومیت با استامینوفن، علامتی نداشته باشند، در افرادی که نشانه های مسمومیت را بروز می دهند، طی ۲۴ ساعت ابتدایی دچار تهوع و استفراغ، تعریق، رنگ پریدگی و احساس خستگی می شوند و در روز دوم تا سوم نیز نشانه های روز اول، اغلب بر طرف می­شود، اما به این معنا نیست که حال فرد بهبود پیدا کرده است، بلکه طی این زمان، کبد یا کلیه ها کارکرد صحیح خود را متوقف می­کنند و نشانه های مسمومیت در این زمان می­تواند، شامل درد شکم و ادرار غیرطبیعی باشد.
کارشناس مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: پس از روز سوم ممکن است علایم روز اول بازگردد و فرد در حالت گیجی باشد، همچنین شاید در فرد نشانه های یرقان مانند زردی پوست و چشم­ها ایجاد شود و در صورتی که مسمومیت شدید باشد، امکان دارد فرد در این مرحله از بین برود.
وی ادامه داد: در صورتی که احتمال بدهیم خود یا فرزندمان دچار مسمومیت با استامینوفن شده ایم، باید از هر گونه اقدامی در منزل خودداری و به پزشک یا مراجع درمانی مراجعه کنیم و میزان، زمان و نوع داروهای مصرف شده را به پزشک اطلاع دهیم.
این کارشناس توصیه کرد: هرگز هیچ دارویی را بیشتر از مقادیر توصیه شده مصرف نکنیم، ۲ دارویی که حاوی استامینوفن هستند را بدون تجویز پزشک همزمان استفاده نکنیم، داروها را دور از دسترس کودکان نگه داریم و هنگامی که به کودکی استامینوفن می دهیم، شیوه صحیح درج شده بر روی دارو را دنبال کنیم و از پیمانه های مدرج یا سرنگ برای دادن دارو استفاده کنیم.
شاهرخ گفت:‌ در صورتی که بیماری کبدی دارید یا از داروهای دیگری که عارضه سمیت کبدی دارند استفاده می کنید، قبل از مصرف استامینوفن با پزشک مشورت کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیاده‌روی در مصرف استامینوفن کشنده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..