تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عضویت ۱۱۰ کانون همیاران سلامت در دانشگاه ها

رییس امور دانشجویان وزارت علوم در همایش کانون‌های دانشجویی همیاران سلامت روان مطرح کرد؛

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی صدیقی رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در همایش کانون‌های دانشجویی همیاران سلامت روان که صبح امروز در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، گفت: کانون دانشجویی همیاران سلامت، نهاد نوپایی هستند که در دانشگاه‌ها ایجاد شده اند و به مرور زمان انسجام پیدا کرده اند.

وی ادامه داد: تشکیل این کانون‌ها نمادی است از احساس مسئولیت دانشجویان که همیشه نسبت به مسائل اجتماعی خودشان احساس مسئولیت می‌کنند و این بار این احساس مسئولیت به همکلاسی هایشان تسری پیدا کرده و به دنبال حل مشکلاتشان هستند.

رییس سازمان امور دانشجویان بیان کرد: تجربه نشان داده دانشجویان پیش از اینکه اطلاعات مورد نیازشان را از جامعه و خانواده بگیرند، به همکلاسی هایشان مراجعه می‌کنند و به آن‌ها اعتماد بیشتری دارند، پس ما به جای اینکه بنشینیم تا دانشجویان سراغ ما بیایند باید از آنها استفاده کنیم که بین دانشجویان بروند و مشکلات آن‌ها را شناسایی کنند.

صدیقی تصریح کرد: سال ۹۴ آیین نامه کانون‌های دانشجویی همیاران سلامت روان تشکیل شد و تاکنون نیز بیش از ۱۱۰ کانون در دانشگاه‌ها تشکیل شده که ۶ هزار نفر در آن عضویت دارند.

وی ادامه داد: تشکیل این کانون‌ها یک نگرش جدید در فعالیت‌های اجتماعی دانشجویان است و مسئولان دانشگاه‌ها نیز در طی این چند سال، برخورد مسئولانه داشته اند در طی چند سال اخیر دو نظرسنجی در قالب طرح سیمای زندگی دانشجویی انجام شد که در این نظرسنجی‌ها توانستیم اطلاعات کامل و مناسبی از وضعیت دانشجویان را در دانشگاه‌ها به دست بیاوریم و با وضعیتی مانند مصرف مواد مخدر، رفتارهای خشونت آمیز آشنایی پیدا کنیم.

رییس سازمان امور دانشجویان بیان کرد: این نظرسنجی‌ها نشان داد که وضعیت دانشگاه‌ها نسبت به جامعه بهتر است، اما مقدار محدودی آسیب‌های اجتماعی وجود دارد که باید آنها را پیگیری کنیم چون بسیاری از همین مسائل زمینه آسیب‌های بزرگتر می‌شود.

صدیقی یادآور شد: محور تشکیل این کانون‌ها این است که محیط‌های دانشجویی رابررسی کنیم و مشکلات آن‌ها را برطرف کنیم و بتوانیم محیط‌های دانشجویی را اخلاقی کنیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عضویت ۱۱۰ کانون همیاران سلامت در دانشگاه ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..