تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نیم میلیون عراقی از موصل آواره شده‌اند

کد خبر: ۵۱۵۴۳۹

۱۴  بازدید

سخنگوی رسمی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که از آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل تاکنون نیم میلیون عراقی از این شهر آواره شده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی رسمی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که از آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل تاکنون نیم میلیون عراقی از این شهر آواره شده‌اند.

شبکه خبری الجزیره گزارش داد؛ استفان دوجاریک، سخنگوی رسمی دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک گفت: لیز گراندی، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در عراق تعداد آوارگان شهر موصل از آغاز عملیات آزادسازی این شهر را حدود ۵۰۰ هزار تن برآورد کرده است.

وی افزود: شرکای ما در بخش امور بشردوستانه طی ۲۴ ساعت برای گسترش مقرها و اردوگاه‌ها برای اعطای پناهندگی به هزاران تن از کسانی که احتمالا طی هفته‌های آتی از موصل فرار کنند، تلاش می‌کنند.

دوجاریک به نقل از گراندی گفت: حدود دو میلیون تن از آغاز جنگ کمک‌ دریافت کرده‌اند و نهادهای بشردوستانه حاضر در خطوط مقدم جنگ غذا، آب و پناهگاه و امداد و کمک پزشکی را فراهم می‌کنند.

گراندی هشدار داد: عملیات نظامی که بخش قدیمی موصل را هدف قرار می‌دهد هنوز آغاز نشده است و غیرنظامیان با خطرات هولناکی مواجهند.

وی در بیانیه‌ای گفت: جنگ در غرب موصل با جنگ در شرق آن تفاوت دارد و دشوارتر است. بسیاری جراحت‌های خطرناکی برداشته‌اند، منازل نابود شده، انبار مواد غذایی به سرعت درحال پایان یافتن است و خانواده‌ها به دلیل نداشتن آب شرب کافی جانشان در خطر است.

گراندی گفت: موصل بالاترین امکانات خودرا از دست داده است و غیرنظامیان با خطرات زیادی مواجهند.

در همین راستا، هوشنگ محمد، مدیر مرکز هماهنگی مشترک بحران‌ها در کردستان عراق اعلام کرد که از آغاز عملیات موصل تاکنون ۱۶۴ هزار آواره به این اقلیم رفته‌اند.

وی گفت: آوارگان در اردوگاه‌های استان اربیل و دهوک اسکان داده شده‌اند. اردوگاه‌های استان اربیل پر شده و دیگر نمی‌تواند از آوارگان استقبال کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نیم میلیون عراقی از موصل آواره شده‌اند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..