تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رضا کیانیان: به عنوان بازیگر چیزی کمتر از بازیگران خارجی ندارم/ در کشور ما خودکم‌باوری وجود دارد

رضا کیانیان: من به عنوان بازیگر چیزی کمتر از بازیگران خارجی نیستم/ در کشور ما خودکم‌باوری وجود دارد

فرهنگ > سینما - روزنامه اعتماد نوشت: فیلم سینمایی «هفت و پنج دقیقه» بالاخره بعد از ٩ سال رنگ پرده را به خود دید. محمدمهدی عسگرپور سال ٨٧ این فیلم را با محوریت داستان زندگی سه زن در فرانسه ساخت و همان سال در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

یكی از دلایل اكران نشدن فیلم، اختلاف میان شركای سرمایه‌گذار بود. به گفته عسگرپور اختلافات یك سال بعد از برگشت گروه به ایران تقریبا حل شده بود و یكی از شركا كنار رفت و بنیاد فارابی سهم او را خریداری كرد. در نتیجه فیلم می‌توانست به سرعت اكران شود اما تصمیم بر این شد كه پیش از اكران در ایران، فیلم در فرانسه روی پرده برود چرا كه بیشتر رنگ و بوی فرانسوی دارد. اما به عقیده كارگردان سرمایه‌گذاران انگیزه كافی برای اكران فیلم نداشتند و این كار برای‌شان ریسك داشت.

با این همه، عسگرپور با همراهی فرهاد توحیدی فیلمنامه‌نویس این اثر و رضا كیانیان بازیگر فیلم، در خانه هنرمندان روبه‌روی مخاطبان نشستند تا خاطرات ٩ سال قبل را با مخاطبان مرور كنند.

در بخشی از این نشست رضا كیانیان كه نقش مرشد را در «هفت و پنج دقیقه» بر عهده داشت، از نقاط قوت این فیلم گفت. او معتقد است عسگرپور به عنوان كارگردان و توحیدی فیلمنامه‌نویس چیزی از كارگردان‌ها و فیلمنامه‌نویسان فرانسوی كم ندارند: «با عرض معذرت خودم هم به عنوان بازیگر چیزی كمتر ندارم. مشكل این است كه در كشور ما خودكم‌باوری وجود دارد و فكر می‌كنیم تمام چیزهای خوب آن طرف دنیا است. سینمای ما سینمایی است كه توجه جهان را از جهاتی به خودش معطوف كرده و همه جا سینمای ایران را دوست دارند.»

حالا كه به عنوان مخاطب فرصت تماشای «هفت و پنج دقیقه» را روی پرده سینماها به صورت محدود داریم، نمی‌دانیم باید خوشحال باشیم یا ناراحت، خوشحال از اینكه یكی دیگر از فیلم‌های سینمای ایران امكان نمایش عمومی را به دست آورده و ناراحت از این بابت كه چرا باید داستانی را كه ٩ سال پیش روایت و ساخته شده است، بعد از گذشت این همه سال امروز روی پرده سینما ببینیم.

58241




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رضا کیانیان: به عنوان بازیگر چیزی کمتر از بازیگران خارجی ندارم/ در کشور ما خودکم‌باوری وجود دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..