تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تفکیک درد شکم از درد آپاندیسیت

از نشانه های بارز برای درد آپاندیس می توانیم به درد زیر شکم، حالت تهوع ، استفراغ و بی اشتهایی اشاره کنیم، با انجام آزمایش و سونوگرافی از این ناحیه می توان مشکل آپاندیسیت را تشخیص داد، اما گاهی اوقات دردهای شکیم مشابه با درد آپاندیس هستند که برای تفکیک این دو عارضه باید به برخی علائم و نشانه ها اشاره کنیم.

در این مرحله بیمار بی‌اشتهاست، ولی می‌تواند کارهایش را انجام دهد. پس از چند ساعت درد شدیدتر می‌شود و بتدریج بیشترین شدت درد در قسمت پایینی و راست شکم احساس خواهد شد.

در این مرحله تهوع ایجاد می‌شود، ولی استفراغ چندانی وجود ندارد.

گرچه آپاندیسیت در همه سنین شایع است، ولی در نوجوانی بیشترین شیوع را دارد و از هر هزار نوجوان دو نفر را در سال مبتلا می‌کند.

بیماری که درد در قسمت پایینی و راست شکم دارد، ولی چند روز متوالی این درد را داشته است، به احتمال زیاد مبتلا به آپاندیسیت نیست، زیرا آپاندیسیت مدت کوتاهی ـ حداکثر 48 ساعت ـ به طول می‌انجامد و اگر جراحی نشود، سیر بدی پیدا می‌کند.

تب ملایمی در سیر بیماری ایجاد می‌شود، ولی تب شدید که بیشتر از 5/38 درجه باشد، می‌تواند نشانه یک بیماری عفونی مثل آبسه‌ شکمی باشد.

جام جم آنلاین




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تفکیک درد شکم از درد آپاندیسیت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..