تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چرا با رژیم گیاهخواری هم لاغر نمی شوم؟

گاهی فرآیند کاهش وزن حتی با اتخاذ رژیم‌ گیاهی هم به خوبی پیش نمی‌رود ، برخی دلایل عدم کاهش وزن به دنبال رژیم‌های گیاهخواری را بیان می‌کند.

دلایل عدم کاهش وزن با رژیم گیاهخواری پروتئین کافی دریافت نمی‌کنید

پروتئین از جمله گروه‌های غذایی است که باید در رژیم‌های گیاهخواری سهمی برای آن قائل شد و از این گروه غذایی به میزان متعادل بهره‌مند شد. به عبارتی پروتئین بخشی ضروری در برنامه کاهش وزن به شمار می‌رود. دانشمندان مطالعاتی را بین زنان و مردانی که برای لاغر شدن رژیم گرفته بودند، انجام دادند و دریافتند گروهی که در رژیم غذایی روزانه خود دو تا سه وعده پروتئین گنجانده بودند، بیشترین چربی اضافی را از دست داده و در کاهش وزن موفقیت بیشتری کسب کرده بودند. قرار دادن پروتئین در رژیم گیاهخواری برای عده‌ای دشوار است اما به معنای ناممکن بودن  آن نیست. به‌عنوان مثال، لوبیا و حبوبات منبع مناسب و کافی پروتئین است و می توان آن را به رژیم گیاهخواری افزود.

حجم بالایی غذا می‌خورید

یکی دیگر از عواملی که مانع کاهش وزن می‌شود و فرد حتی اضافه‌ وزن پیدا می‌کند، این است که مواد مغذی مصرفی بیشتر از نیاز بدن‌ می‌شود. به همین دلیل محققان توصیه می‌کنند افرادی که قصد لاغر شدن دارند، کالری دریافتی خود را در طول روز بررسی کنند؛ به‌ گونه‌ای که باید سهم هر وعده غذایی را کاهش داد و میزان مواد تشکیل‌دهنده آن را کم کرد.

وعده‌های غذایی روزانه را رعایت نمی‌کنید

با انتخاب رژیم گیاهخواری، گزینه‌های انتخابی افزایش می‌یابد؛ بنابراین باید بین انواع مواد غذایی تعادل برقرار و برخی گروه‌ها را محدود کنید. قند خون تنها برای تامین انرژی بدن لازم است و وقتی این ماده بیشتر از حد می‌شود، انرژی بدن به بیشتر از حد لازم می‌رسد بنابراین قند اضافی در قالب چربی در بدن ذخیره می‌شود.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چرا با رژیم گیاهخواری هم لاغر نمی شوم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..