تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استاندار:روستاهای سیستان وبلوچستان به محور تولید واشتغال تبدیل شوند

به گزارش ایرنا، علی اوسط هاشمی روز دوشنبه در همایش تجلیل از نقش آفرینان استان سیستان بلوچستان در نمایشگاه سال گذشته دستاوردهای روستایی تهران، در روستای هریدوک نیکشهر اظهار داشت: جمعیت این استان براساس سرشماری سال 1395 بیش از 51 درصد روستایی است که این یک ظرفیت خوبی برای تولید واشتغال است.
وی افزود: مردم پرتلاش روستایی تامین کننده لبنیات، پروتئین و انواع صنایع دستی، سکه دوزی و محصولات کشاورزی هستند که نیاز تمامی هموطنان و جذاب برای هر شهروند ساکن شهر و مسافر داخلی و خارجی است.
وی گفت: دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی و افراد خلاق در روستاهای استان می توانند فعالیت ها و ایده های خوبی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید طراحی و اجرا کنند.
استاندار سیستان وبلوچستان بیان کرد: این استان رکوردار بکارگیری زنان در پست های اداری است و بیشتر به جامعه زنان اهمیت و ارزش داده است.
هاشمی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: همه افراد جامعه در انتخابات به شایستگی افراد در شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری رای دهند و نباید به تبعیض جنسیتی، قومی و مذهبی توجه داشته باشند.
وی تاکید کرد: باید افراد توانمند، با تدبیر و تحصیلکردگان را انتخاب کرد تا با توانایی و تخصص و تدبیرشان پیشرفت و توسعه را رقم زنند.
وی گفت: زنان روستایی و شهری که بیش از نیمی از جمعیت سیستان وبلوچستان را تشکیل می دهند در انتخابات نقش آفرین هستند و تاثیر فراوانی در افزایش آرای انتخابات دارند.
استاندار سیستان وبلوچستان بیان کرد: رویکرد ما توجه به توسعه و آبادانی روستاهاست و یکی از اولویت های استان در سال جاری توجه به مساله آب است.
هاشمی گفت: همه مسئولان باید با رویکرد توسعه روستا محوری و سفرهای متعدد به روستاها مشکلات مردم را از نزدیک مشاهده و رسیدگی کنند.
وی بر ایجاد نمایشگاهی از تلاش، هنر و توانمندی زنان و مردان روستایی و شهری در مسیر جاده ترانزیتی چابهار- زاهدان تاکید و خاطرنشان کرد: باید فرصتی فراهم شود تا مردم بتوانند محصولات تولیدی خود را به مسافران و گردشگران عبوری از این محور به فروش رسانند.
وی گفت: توجه به بخش گردشگری، آب، حاشیه نشینی و روستا چهار رویکرد برنامه محوری ما در سال جاری است و براساس آن حرکت های لازم و اجرایی انجام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، مراسم تجلیل از 270 فعال در برگزاری نمایشگاه توانمندیها و دستاوردهای روستایی سیستان وبلوچستان که سال گذشته در تهران برگزار شد، با حضور دکتر ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، فرمانداران استان و جمعی از مسئولان و قشرهای مختلف مردمی در روستای هریدوک لاشار شهرستان نیکشهر برگزار شد.
در این همایش از 13 گروه موسیقی و ۲۷۰ نفر از فعالان برگزاری نمایشگاه دستاوردها و توانمندیهای روستایی سیستان وبلوچستان که در سال گذشته از بین 31 استان کشور مقام اول در تهران را کسب کرد با لوح سپاس و تندیس قدردانی شد.
روستای هریدوک در 80 کیلومتری جاده ترانزیتی نیکشهر- ایرانشهر واقع شده است.
شهرستان نیکشهر با 395 روستا، چهار بخش بنت، لاشار، آهوران و مرکزی بر اساس سرشماری نفوس و مسکن آبان سال 1395، 141 هزار و 894 نفر جمعیت دارد و در فاصله 510 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
3043**6081 خبرنگار: رستم کریمی نژاد ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استاندار:روستاهای سیستان وبلوچستان به محور تولید واشتغال تبدیل شوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..