تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تاکید مشاور رئیس دومای روسیه برافزایش واردات محصولات کشاورزی از استان تهران

به گزارش خبرنگار ایرنا، رجب سفراف روز دوشنبه در دیدار با علی اشرف منصوری بر افزایش حجم مبادلات بین ایران و روسیه تاکید کرد و گفت: در تلاشیم تا شرایط را برای صادرات بیشتر محصولات کشاورزی از ایران به روسیه فراهم کنیم چون محصولات کشاورزی ایران از لحاظ قیمت و کیفیت توان ورود به بازار روسیه و رقابت با سایر صادرکنندگان را دارد.
وی با بیان اینکه مبادلات اقتصادی ایران و روسیه با توجه به منافع مشترک و رابطه خوب سیاسی ، کم است گفت: ارزش سالانه مبادلات این دوکشور تنها 1.5 میلیارد دلار با 20 درصد صادرات است که تنها شامل برخی اقلام خوراکی نظیر پسته ، موز و... است.
سفراف با تاکید بر توسعه همکاری های اقتصادی دو کشور افزود: روسیه دارای آب و هوایی سرد است و به همین دلیل امکان کشاورزی در این کشور نیست و باتوجه به کیفیت بالای محصولات کشاورزی استان تهران، روسیه خواهان واردات این اقلام از ایران است.
رئیس انجمن دوستی ایران و روسیه ادامه داد: توانمندی های صادراتی ایران باید در جهان شناخته شود؛ از این رو دعوت می کنم تا در دو نمایشگاه بین المللی ' Food Expo ' که در ماه های فوریه و سپتامبر در روسیه برگزار می شود، محصولات خود را معرفی کنید.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران نیز در این دیدار اظهار کرد: توسعه صادرات به خصوص به روسیه مورد تاکید و حمایت مسئولان در سطح ملی است؛ بنابراین نیاز است تا فعالان کشاورزی استان با فعالان بازرگانی روسیه در ارتباط باشند و با شناخت ظرفیت بازار روسیه و شرایط و استانداردهای لازم در رابطه با توسعه صادرات محصولات کشاورزی به روسیه با شتاب بیشتری اقدام شود.
علی اشرف منصوری با اشاره به ظرفیت های کشاورزی این استان دربخش های مختلف دام ، طیور، آبزیان ، باغی و زراعی اظهار کرد: تولیدات کشاورزی استان تهران 5.7 میلیون تن است که این میزان معادل 5 درصد تولیدات کشور است.
وی درخصوص جایگاه کشاورزی استان تهران در بین سایر استان های کشور گفت: استان تهران درتولید 11محصول کشاورزی ازجمله تولید تخم مرغ ، محصولات سبزی و صیفی گلخانه ای، خیارگلخانه ای، قارچ، گیلاس ، گل شاخه بریده و تولید محصولات علوفه ای به خصوص ذرت علوفه ای و شیرخام و ماهیان زینتی و تولید جوجه یک روزه ، سیب درختی جایگاه اول تا سوم کشوری را داراست.
منصوری با بیان اینکه استان تهران یکی از قطب های اقتصادی صادراتی کشور نیز به شمار می رود، افزود: این استان به عنوان بارانداز محصولات کشاورزی و صنعتی کشور مطرح است و این موضوع باعث شده است تا استان تهران از قابلیت صادرات بیشتری نست به سایر استان ها برخوردار باشد.
وی در این نشست با طرف روس خودَ، به برخی مشکلات و موانع صادراتی ازجمله عدم تصویب و امضای قرارداد کریدور سبز بین دوکشور، هزینه مالیاتی بالا برای صادرات کالاهای ایرانی و هم چنین امنیت برگشت سرمایه اشاره کرد و خواستار برگزاری جلساتی مشترک جهت رفع موانع و انجام توافقات و عملیاتی کردن موضوع صادرات با تولیدکننده های عمده ایرانی و تجار روسیه شد.
خبرنگار: سید جواد آل داود - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7243//1348

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تاکید مشاور رئیس دومای روسیه برافزایش واردات محصولات کشاورزی از استان تهران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..