تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بایدها و نبایدها برای کنترل آلرژی فصلی

نشانه های حساسیت فصلی علائم حساسیت بهاری حساسیت فصلی جلوگیری از حساسیت و آلرژی آلرژی فصلی آلرژی بهاری

افرادی هستند که زمینه ارثی آلرژی دارند و در یک فصل خاص که می‌تواند بهار، تابستان یا پاییز باشد، به هنگام مواجه با عوامل آلرژی‌ زای محیطی که اغلب گرده گیاهان هستند، واکنشی در بدن‌ شان اتفاق می‌ افتد که منجر به ایجاد علائمی در بدن می‌ شود.

آلرژی واکنش افراطی سیستم ایمنی بدن نسبت به عوامل مختلف است. کسانی که دچار حساسیت هستند، دارای سیستم ایمنی فوق هوشیار هستند که نسبت به مواد ظاهرا بی آزار موجود در محل زندگیشان، واکنشی بیش از حد معمول نشان می‌دهند. برای مثال گرده گیاهان، می‌تواند سیستم ایمنی شخص آلرژیک را طوری تحریک کند که گویی با یک خطر جدی روبرو شده است. حساسیت یک مشکل بسیار شایع است و تقریباً از هر ده نفر، دو نفر به نوعی از آن مبتلا هستند.

علائم آلرژی:

– آبریزش بینی

– التهاب مجاری تنفسی

– ریزش اشک چشم

– خارش پوست

– عطسه‌ های پشت سر هم

– خارش شدید بینی یا سرفه

– خس خس

– حمله‌ های تنگی نفس

بنابراین افرادی که دچار این مشکل هستند اولا باید در این فصل‌ ها از خودشان مراقبت کنند و سعی کنند که در معرض این عوامل قرار نگیرند؛ یعنی باید ماسک داشته باشند و سعی کنند ساعاتی که باد شدید می‌ وزد از خانه خارج نشوند و اگر مجبور هستند به بیرون بروند حتما از ماسک استفاده کنند.

از همه مهم‌تر این است که باید به متخصص آلرژی مراجعه کنند و متوجه شوند به چه ماده آلرژی‌ زایی، حساسیت دارند که اگر می‌ توانند آن را حذف کنند و اگر نمی‌ توانند، خود فوق تخصص آلرژی تصمیم می‌ گیرد که آیا باید فرد واکسن آلرژی بزند یا خیر. مهم‌ ترین مساله این است که در این فصل از خودشان مراقبت کنند و اگر لازم بود دارو مصرف کنند.

در این باره بیشتر بخوانید:

– آویشن را به عنوان گیاه ضد آلرژی جایگزین داروهای شیمیایی بکنید.

– شب ها یک لیمو را نصف و در اتاق خواب قرار دهید، این عمل به بهبود آلرژی شما کمک می کند.

– در مورد آلرژی فصلی مصرف عرق کاسنی و شاتره، آب کافی و دمنوش بهار نارنج می تواند در بهبود حال افراد کمک کننده باشد.

برای کنترل آلرژی بهاره اگر به گرما و حتی گرده گیاهان حساسیت دارید:




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بایدها و نبایدها برای کنترل آلرژی فصلی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..