تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چرا جهانگیری و هاشمی به میدان آمده اند؟

کد خبر: ۵۱۵۰۵۱

۱۰۵  بازدید

ناصری فعال سیاسی اصلاح طلب گفت که هاشمی و جهانگیری به نیت کمک به روحانی وارد کارزار انتخابات شده‌اند.

پایگاه خبری انتخاب: ناصری فعال سیاسی اصلاح طلب گفت که هاشمی و جهانگیری به نیت کمک به روحانی وارد کارزار انتخابات شده‌اند.

عبدالله ناصری عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان در ارزیابی فضای انتخابات بعد از مشخص شدن نامزدهای انتخاباتی نهایی اظهار کرد: همان‌طور که نامزدهای انتخاباتی اصلاح‌طلب هم عنوان کرده‌اند نامزد اصلی خودشان را آقای روحانی می‌دانند و از ابتدا هم این گونه پیش‌بینی می‌شد که نامزد انتخاباتی مورد نظر این جناح چه آقای جهانگیری و چه آقای هاشمی یا آقای رهامی باشد اعلام کرده بودند که تابع نظر جمع هستند ولی به دلایلی که بر اساس احتمالات یا شایعاتی مطرح می‌شد رفته‌اند و ثبت‌نام کرده‌اند که اگر اتفاقی برای آقای روحانی افتاد در صحنه باقی بمانند.

وی افزود: در بین نامزدهای اصلاح‌طلب تنها فردی که اذهان را به خود مشغول کرده آقای جهانگیری است که قرار بود سال 92 نیز هم به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری معرفی شود و ستاد انتخاباتی هم تشکیل داد اما در لحظه آخر کنار کشید و طبیعتا نمی‌توان وجود این قابلیت را در وی حتی در مقایسه با آقای روحانی انکار کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآورشد: از ابتدا تحلیل‌های روانشناسانه و جامعه‌شناسانه مبتنی بر این بود که از نظر اصلاح‌طلبان و هواداران دولت فردی به غیر از آقای روحانی نباید وارد کارزار انتخابات شود و آقای جهانگیری نیز رسما اعلام کرده است که به عنوان مدافع در کنار آقای روحانی و برای کمک به وی به میدان آمده است.

ناصری تصریح کرد: با توجه به تکثر و تعدد کاندیدایی که جناح اصولگرا معرفی کرده است پیش‌بینی می‌شد که آقای روحانی نامزد انتخاباتی سال 96 و رئیس جمهور دوره بعد هم خواهد بود تا اینکه نامزد‌های انتخاباتی اصلاح‌طلب برای کمک به وی آمدند اما آنها به ویژه آقای جهانگیری باید حواسشان باشد که اگر وارد کارزار انتخاباتی شوند با توجه به شرایط اقتصادی و معیشتی سختی که در برخی طبقات جامعه وجود دارد گفتمانشان ممکن است بخشی از آرای آقای روحانی را به طور مستقل نصیب سبد رای آنها کرده و کار را برای وی کمی سخت کند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون با توجه به اینکه آقای رئیسی و تکثر کاندیدای انتخاباتی که در جبهه اصولگرایان ظهور و بروز کرده‌اند به درستی پیش‌بینی شده بود که اگر آقای روحانی در 19 روز تبلیغات به خوبی حضور پیدا کند آرای وی بالاتر از آنچه قبل از این هم پیش‌بینی کرده بودیم، می‌رود که البته در شرایط کنونی آقای جهانگیری بخشی از آن را به خود متوجه ساخته است بنابراین آقای جهانگیری تا زمان تعیین‌صلاحیت‌ها صبر کند اگر آقای روحانی تاییدصلاحیت شد وی کاملا کنار برود و دیگر ادامه ندهد.

ناصری در اشاره به تاثیر حضور محمد هاشمی به عنوان نامزد انتخاباتی در وضعیت سبد رای روحانی بیان کرد: آقای محمد هاشمی سال‌ها است که از عرصه سیاست کنار کشیده اما انتساب وی به آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بعد از فوتش و به دلیل محبوبیتی که در جامعه دارد می‌تواند اذهان عمومی را جذب کند البته وی برخلاف سایر افرادی که اعلام کرده‌اند ما مستقل آمده‌ایم با نیت کمک به آقای روحانی آمده است البته با اینکه آقای هاشمی و آقای جهانگیری از همراهان آقای روحانی هستند و از سر دلسوزی آمده‌اند ولی تفاوت آنها با هم این است که آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور بوده و در جامعه شناخته شده‌تر است و آقای هاشمی نیز چند سالی است که از سیاست کناره‌گیری کرده و جامعه شناختی نسبت به وی ندارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چرا جهانگیری و هاشمی به میدان آمده اند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..