تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




غذاهای مناسب برای کودکان نوپا

این بسیار مهم است که کودک خود را مرتب از پنج گروه غذایی مهم تغذیه کنید. این گروه های مهم غذایی عبارتند از غلات، میوه ها، سبزیجات، لبنیات، منابع پروتئینی گیاهی و حیوانی و چربی های سالم. خوردن غذاهای متنوع از هر گروه نه تنها از مغذی بودن برنامه غذایی کودک مطمئن تان می کند بلکه باعث می شود کودک بتواند از طعم ها و بافت های مختلف غذایی لذت ببرد.

یک کودک نوپا هر روز چه مقدار غذا باید بخورد؟

حالا باید تصمیم بگیرید چه غذاهایی به فرزندتان دهید و این غذاها چه مقدار و چند وعده باشند. باید بیشتر غذاهای مقوی را انتخاب کنید که فرزندتان نیز دوست دارد و سعی کنید غذاهای تمام گروه ها را به اندازه ای متعادل وارد برنامه غذایی او کنید. برای اینکه مطمئن شوید از هر گروه به اندازه کافی غذا وارد برنامه اش می کنید از راهنمایی که در ادامه می آید استفاده کنید.

۱- گروه غلات

این هم چند گزینه که می توانید از بین آنها انتخاب کنید:

سه تکه نان یک و یک دوم فنجان برنج پخته شده، پاستا یا غلات ۳فنجان غلات آماده ۲- گروه میوه ها و سبزیجات

مطمئن شوید برای کودک تان یکی از این موارد را مهیا می کنید:

یک فنجان میوه یک دوم لیوان آب میوه یک دوم فنجان میوه خشک یک فنجان سبزیجات خام یا پخته ۳- گروه شیر

مطمئن شوید برنامه غذایی روزانه کودک تان یکی از این موارد را حتما در خود داشته باشد:

دو فنجان شیر یا ماست دو سوم فنجان پنیر خرد شده ۴- گروه پروتئین

یکی از این گزینه های پروتئینی را وارد برنامه غذایی کودک خود کنید:

۵۶ گرم مرغ، غذای دریایی و یا گوشت یک دوم فنجان لوبیای پخته شده، عدس یا نخود فرنگی دو عدد تخم مرغ ۲ قاشق غذا خوری کره بادام زمینی ۲۸ گرم آجیل یا دانه ها ۵- گروه چربی ها

چربی های سالم یکی از بایدهای برنامه فرزندتان است، از میان مواردی که گفته می شود یکی را انتخاب کنید و به برنامه غذایی اش اضافه کنید.

مطمئن شوید کودک تان ۱۰۰۰ کالری از روغن، مارگارین یا کره دریافت می کند. مطمئن شوید به کودک خود غذای کم چرب ندهید. کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «غذاهای مناسب برای کودکان نوپا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..