تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایجاد سامانه جامع نیازمندی

سلامت نیوز:مدیر کل نظارت بر فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو از ایجاد اولین و کامل‌ترین سامانه جامع برنامه‌ریزی تامین و تحویل فرآورده‌های مورد نیاز بیماران متابولیک و رژیمی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر امیرحسین جمشیدی با بیان اینکه در ایران تقریبا از هر 600 نوزاد، یک نفر دچار بیماری‌های متابولیک ارثی است، گفت: این بیماران، تغذیه‌ای متفاوت از عموم مردم دارند و باید از رژیم‌های غذایی مخصوصی استفاده کنند که در بیشتر آنها مصرف فرآورده‌های متابولیک ضرورت دارد.

وی اضافه کرد: برای تهیه این فرآورده‌های ویژه که به دلیل تکنولوژی بالا مستلزم هزینه بالایی است و از آنجا که این غذاها در کشور های بسیار معدودی تولید می‌شوند، باید برای تامین، یک سال جلوتر به آنها سفارش تولید داد.

وی همچنین عنوان کرد: طرح شناسایی بیماران pku توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سال 1386 آغاز شد، لذا بیماران متولد شده قبل این تاریخ، هیچگاه از شناسه و جامعه آماری کاملی برخوردار نبودند و همین امر موجب عدم تامین دقیق و به موقع فرآورده‌های مورد نیاز این بیماران از سوی سازمان غذا و دارو می‌شد.

جمشیدی، مشکل دیگری که پیش از طرح شناسایی بیماران متابولیکی وجود داشت را عدم اطمینان از دریافت این محصولات توسط اشخاص نیازمند دانست و افزود: از آنجا که این فراورده‌ها با یارانه بسیار بالا و حمایت‌های دولتی تهیه و به کشور وارد می‌شدند، پس همواره ضرورت ایجاد بستری که بتواند به مقابله با سودجویانی که سهم بیماران متابولیک را دست‌آویز طمع خود قرار داده و حتی از کشور خارج می‌کردند، بپردازد، کاملا احساس می‌شد.

وی همچنین افزود: به همین دلیل سازمان غذا و دارو در اقدامی قابل توجه با ایجاد اولین و کامل‌ترین سامانه جامع، برنامه‌ریزی تامین و تحویل فرآورده‌های مورد نیاز بیماران متابولیک و رژیمی، به تمام نگرانی‌ها پایان داد و در راستای طرح تحول نظام سلامت و با هدف افزایش و بهبود سطح دسترسی و رضایمتدی واقعی بیماران، موفق به بهبود کیفیت خدمات از سطح تجویز، مدیریت زنجیره‌ای تامین تا تحویل گردید.

وی تجویز و مصرف منطقی فرآورده‌ها، مدیریت هوشمند و بهینه، حمایت‌های مالی و امکان تحلیل و مطالعه داده‌ها و شواهد اجرا شده را از دیگر قابلیت‌هایی برشمرد که با ایجاد سامانه مذکور محقق شده است.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، مدیر کل نظارت بر فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو در پایان با اشاره به برنامه ویژه‌ای که با حضور وزیر محترم بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو و در دومین روز هفته سلامت برای معرفی این سامانه جامع بیماران متابولیک در نظر گرفته شده است، گفت: با اجرایی شدن این سامانه نه تنها تک تک بیماران شناسه‌دار می‌شوند، بلکه با ثبت پزشکان و درج تمامی نسخه‌ها به صورت برخط، امکان برآورد نیاز دقیق هر بیمار، چشم انداز صحیح نسبت به مصرف کنونی و مهم‌تر از آن تامین بهنگام برای سال‌های آتی فراهم شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایجاد سامانه جامع نیازمندی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..