تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چرا دولت باید بزرگترین سرمایه‌گذار و تهیه کننده تئاتر باشد؟!

کوپال در ابتدای این برنامه که به تهیه‌کنندگی امیر قمیشی و با اجرای محمد صالح علا روی آنتن می‌رود، گفت: از مدیر شبکه چهار و ریاست سازمان صدا و سیما درخواست می‌کنم برای تئاتر، برنامه هایی ویژه در عرصه نقد، آموزش و آشنایی با درام جهان در شبکه چهار و دیگر شبکه ها همچون آموزش روی آنتن ببرند. 

رایانی مخصوص نیز ضمن آرزوی سلامتی برای دکتر پورحسین، ابراز امیدواری کرد او به عنوان مدیری که نزد اهالی هنر و فرهنگ دوستان جایگاه ویژه ای دارد، تقاضای یکی از پژوهشگران و بسیاری از هنرمندان را بپذیرد و تولیدات تلویزیون در حوزه تئاتر افزایش پیدا کند.

کوپال نیز با بیان اینکه تئاتر هنری فرهیخته است و باید آن را به میان مردم برد، تأکید کرد: مردم از آخرین‌ گل های زده شده در فوتبال دنیا خبر دارند اما ارتباطشان با تئاتر کمرنگ است.

صالح علا نیز در این بحث ورود و اظهار کرد: دکتر پورحسین انسان با دانشی است و طبیعی است که او در سمت تئاتر قرار دارد. رحمان سیفی آزاد کارگردان تئاتر و فیلمساز و حمید ابراهیمی شاعر مدیران میانی شبکه هستند. فکر می کنم باید مخاطب جناب آقای دکتر کوپال مردم باشند و مطالبه اقشار مردمی را جذب کنند تا رسانه نیز پاسخگوی این نیاز باشد.

کوپال در بخش دیگری از سخنانش گفت: به نظرم باید توجه ویژه‌ای به نمایشنامه‌نویسی شود تا صد سال دیگر که آیندگان درباره میزان نمایشنامه‌های چاپ شده در این دوره سوال داشتند، اینگونه نباشد که در یک دهه تعداد نمایشنامه های منتشر شده به هزار عنوان هم نرسد.

وی با اشاره به اینکه تئاتر باید در مهدکودک‌ها و مدرسه‌ها رواج پیدا کند، تصریح کرد: کودکی که تئاتر تماشا می‌کند یاد می‌گیرد ارتباط برقرار کند، درست حرف بزند و حرف درستی بزند! ما احتیاج به دانش آموزانی داریم که با شجاعت حرف بزنند. ای کاش وزیر آموزش و پرورش به این موضوع فکر کند و فارغ التحصیلان تئاتر در مدارس جذب شوند.

این مدرس و پژوهشگر تئاتر درباره دولتی بودن تئاتر اظهار کرد: باید به این فکر کنیم که چرا دولت در ایران باید بزرگترین سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده تئاتر باشد و اگر قرار است دولت سرمایه‌گذاری را بر عهده بگیرد، بودجه‌ای که به این هنر اختصاص می‌دهد اینقدر محدود باشد؟ دولت باید اجازه دهد مردم در اقتصاد زندگی و تجارت کنند. مردم باید تولید کننده تئاتر باشند و مطالبه فقط از وزارت ارشاد نباشد.

گفتنی است؛ «چشم شب روشن» به تهیه‌کنندگی امیر قمیشی و با اجرای محمد صالح علا، شنبه تا چهارشنبه ها به صورت هر شبی روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چرا دولت باید بزرگترین سرمایه‌گذار و تهیه کننده تئاتر باشد؟!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..