تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امیدواریم تصمیمات مهمی برای توسعه همکاری اقتصادی ایران و پاکستان اتخاذ شود

امیدواریم تصمیمات مهمی برای توسعه همکاری اقتصادی ایران و پاکستان اتخاذ شودبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛  بابک دین پرست صبح امروز در مراسم افتتاحیه بیستمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و پاکستان با خیرمقدم به طرف پا کستانی و همچنین تشکر از فعالیت های وزیر کشور، اظهار کرد: در ماه های اخیر بیش از ۲۰ وزارتخانه و سازمان در ایران و پاکستان برای برگزاری این کمیسیون فعالیت داشته اند که باید در اینجا از همه آنها تشکر کنم. البته تلاش مسئولان وزارت خارجه دو کشور، نمایندگی های مقیم در تهران و اسلام آباد قابل تقدیر است.

وی افزود: در نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور که در آذر ۹۳ (دسامبر ۲۰۱۴) در اسلام آباد برگزار شد و سندی با ۶۵ بند به امضارسید. در پیش نویش اجلاس بیستم که درحال برگزاری است، ۷۰ بند پیش بینی شده که احتمالاً در جریان مذاکرات کارشناسی امکان کاهش یا افزایش تعداد بندهای یادداشت تفاهم وجود دارد.

دین پرست گفت: عصر روز گذشته اولین نشست هماهنگی هیئت های دو کشور برگزار و توافق شدکه محورهای مختلف کمیسیون مشترک در قالب دو کمیته فنی و تخصصی مورد بررسی قرار گیرد. کمیته اول مربوط به حوزه های تجاریف اقتصادی، بازرگانی، استاندارد، بیمه بانکی، سرمایه گذاری، کنسولی، علمی وآموزشی و میراث فرهنگی را بر عهده خواهد داشت و کمیته دوم نیز موضوعات مرتبط با انرژی، آب، برق، نفت و گاز، حمل ونقلف جاده ای، راه آهن وکشتیرانی را مورد بررسی و تصویب قرار می دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور در پایان گفت: امیدوارم فردا  که سند یادداشت تفاهم به امضای روسای کمیسیون مشترک خواهد رسید تصمیمات بسیار مهمی در راستای توسعه همکاریهای دو کشور اتخاذ شود تا زمینه تحقق توافق رهبران دو کشور مبنی بر رسیدن به حجم تجارت دو  جانبه به رقم ۵ میلیارد دلار فراهم گردد.

 انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امیدواریم تصمیمات مهمی برای توسعه همکاری اقتصادی ایران و پاکستان اتخاذ شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..