تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ابهام در مصوبه مجلس؛ مصوبه کارت معافیت نظام‌وظیفه فرزندان ایثارگر فعلا اجرا نمی‌شود

ابهام در مصوبه مجلس؛ مصوبه کارت معافیت نظام‌وظیفه فرزندان ایثارگر فعلا اجرا نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایندگان مجلس در بررسی بودجه سال 96،در مصوبه‌ای مقرر کردند فرزندان ایثارگران با پرداخت 5 میلیون تومان، مشمول دریافت کارت معافیت نظام وظیفه شوند.

طبق این مصوبه فرزندان ایثارگران مشمول ماده(45) قانون خدمت وظیفه عمومی مشروط به عدم غیبت آنها و نیز انجام خدمت وظیفه عمومی پدر ایثارگر آنان با هر مقطع تحصیلی، مشمول ردیف اول جدول با اعمال پنجاه درصد(50 درصد) تخفیف می‌شوند.

این جدول مربوط به میزان جریمه مشمولان پایه برای صدور کارت معافیت نظام وظیفه است که میزان جریمه در ردیف اول آن 10 میلیون تومان مشخص شده که با این مصوبه و اعمال 50 درصد تخفیف، فرزندان ایثارگران مشمول این ماده با پرداخت 5 میلیون تومان می توانند کارت معافیت دریافت کنند.

اما برخی کاربران در مورد زمان اجرای این قانون و نحوه آن سوالاتی داشتند و با گذاشتن کامنت هایی خواستار پاسخگویی مسئولان نظام وظیفه بودند .در این باره سردار موسی کمالی جانشین کل نیروهای مسلح به خبرآنلاین گفت: ایثارگران مشمول ماده(45) افرادی هستند که 30 ماه سابقه جبهه یا 25 درصد جانبازی یا 24 ماه سابقه اسارت داشته باشند که طبق قانون یک فرزند آنها از خدمت سربازی معاف می شود.

وی در مورد مصوبه پرداخت 5 میلیون تومان برای دریافت کارت معافیت نظام وظیفه فرزندان این گروه اظهار داشت: متاسفانه این ماده ابهاماتی دارد که در حال رایزنی با نمایندگان برای رفع آن هستیم تا برطرف شود و فعلا اجرا نمی شود.

46232




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ابهام در مصوبه مجلس؛ مصوبه کارت معافیت نظام‌وظیفه فرزندان ایثارگر فعلا اجرا نمی‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..