تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مقایسه 3 روش لیپوماتیک، لیزر لیپولیز و لیپوساکشن

کد خبر: ۵۰۰۱۴۶

۶۴۶  بازدید

هفته نامه سلامت - ترجمه ندا احمدلو: پیکرتراشی که این روزها با نام نوعی روش درمانی خاص به نام لیپوماتیک پیوند خورده، به مجموعه‌ای از روش‌های درمانی مختلف گفته می‌شود که برای خارج کردن بافت چربی اضافی از بدن به کار می‌روند. هرچند بیشتر افراد، پیکرتراشی را معادل لیپوماتیک می‌دانند، اما لیزر لیپولیز یا لیپوساکشن هم نوعی پیکرتراشی محسوب می‌شوند. در این مطلب، به مقایسه روش‌های مختلف پیکرتراشی و مزایا و معایب‌شان خواهیم پرداخت.

تعریف‌ها


1) لیپوماتیک: لیپوماتیک، روشی است غیرلیزری که در آن از امواجی به نام امواج اینفراسونیک استفاده می‌کنند تا بتوانند روی بافت چربی‌های اضافه در بدن تاثیر بگذارند و به این ترتیب، سلول‌های چربی را از هم جدا کنند. تاثیری که امواج اینفراسونیک روی بافت چربی می‌گذارد، باعث تبدیل آنها به حالت مایع می‌شود و کار پزشک را برای خارج کردن چربی‌های اضافی از بدن، ساده‌تر می‌کند. تاثیر این امواج، به صورت ایجاد لرزش در بافت چربی‌ و جدا کردن آنها از یکدیگر است.


2) لیزر لیپولیز: با استفاده از روش لیپولیز، که نوعی لیزردرمانی است، بافت چربی اضافی موجود در بدن، ابتدا ذوب و سپس به‌وسیله پزشک متخصص از بدن خارج می‌شود.


3) لیپوساکشن: لیپوساکشن، روشی قدیمی برای خارج کردن بافت چربی از بدن است که در این روش، چربی‌های اضافی با کمک دستگاهی مکنده از بدن خارج می‌شوند.

 مقایسه 3 روش لیپوماتیک، لیزر لیپولیز و لیپوساکشن


تفاوت‌ها


1) لیپوماتیک: از آنجایی که در روش لیپوماتیک، چربی‌ها حرارت نمی‌بینند، می‌توان از چربی‌های خارج‌شده برای تزریق چربی در قسمت‌های دیگری از بدن مانند ‌گونه‌ها، چانه، خط لبخند، باسن یا زیر چشم‌ها استفاده کرد.


2) لیزر لیپولیز:‌ در روش لیپولیز، چربی‌ها با حرارت دیدن به حالت مایع تبدیل می‌شوند و دیگر قابل‌استفاده نخواهند بود.


3) لیپوساکشن: چربی‌های مکیده‌شده توسط دستگاه لیپوساکشن هم کارایی ثانویه چندانی نخواهند داشت.


عارضه‌ها


1) لیپوماتیک: در این روش درمانی، حرارتی که زیر پوست تولید می‌شود،‌ بسیار اندک است و به همین دلیل احتمال ایجاد اِدِم یا سوختگی‌های پوستی خیلی کم است.


2) لیزر لیپولیز: استفاده از حرارت برای ذوب کردن چربی‌های اضافی بدن در این روش، می‌تواند احتمال بروز سوختگی‌ها را افزایش دهد. ازاین‌رو، باتجربه بودن پزشک برای انجام آن بسیار اهمیت دارد. البته خطر آمبولی چربی در روش لیپولیز و لیپوماتیک، تقریبا صفر است.


3) لیپوساکشن: لیپوساکشن، جزو روش‌های قدیمی و بسیار پرعارضه‌ است و تنها برای افرادی که توده‌های چربی بسیار وسیع و مقاوم در بدن خود دارند، توصیه می‌شود. استفاده از این روش می‌تواند خونریزی، کبودی، سلولیت، تورم و ایجاد زخم‌های وسیع را برای بیمار در پی داشته باشد.


مزیت‌ها


یکی از عوارضی که در مورد لیپوساکشن وجود دارد، افتادگی و شل شدن پوست است و این در حالی است که در 2 روش نوین‌تر پیکرتراشی (لیپوماتیک و لیپولیز) نه‌تنها با افتادگی پوست مواجه نمی‌شویم، بلکه پوست بیمار، سفت‌تر هم خواهد شد. جالب است بدانید که در روش لیپوماتیک به‌دلیل عدم استفاده از حرارت، تاحدی با لیفت یا بالا رفتن پوستِ افتاده هم مواجه خواهیم بود. از طرف دیگر، اگر این 2 روش درمانی توسط پزشک متخصص انجام شوند، با هیچ‌گونه کبودی یا خونریزی همراه نخواهند بود.


ممنوعیت‌ها


از آنجا که در روش‌های مختلف پیکرتراشی، با دستکاری تراکم چربی‌های بدن مواجه هستیم، بیماران مبتلا به دیابت باید قبل از انتخاب این روش‌های درمانی با متخصص غدد مشورت کنند. دستکاری حجم چربی‌های بدن می‌تواند بر مقاومت به انسولین در بدن تاثیر بگذارد. انجام لیپولیز و لیپوماتیک در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی یا آنهایی که سابقه فشارخون بالایی دارند هم بدون نظر پزشک معالج‌شان، خطرناک خواهد بود. افراد مبتلا به نقص سیستم ایمنی هم باید قبل از انجام پیکرتراشی، پزشک معالج خود را در جریان بگذارند.


توصیه‌ها


1. پیکرتراشی با روش‌های رایجی مانند لیپوماتیک یا لیپولیز، بیشتر به افرادی توصیه می‌شود که دارای بافت چربی اضافی محدود و مقاومی در نواحی خاصی مانند زیر شکم، پهلوها، ران‌ها یا پشت کمر هستند.


2. پیکرتراشی، همان‌طور که از نام آن پیداست، تنها برای اصلاح تناسب اندام در بخش‌های خاصی از بدن توصیه می‌شود و اصلا جایگزین رژیم‌درمانی و اصلاح عادت‌های بد غذایی نمی‌شود و هدفش نیز لاغر کردن افراد نیست.
3. در این روش‌ها، تنها می‌توان حجم محدودی از چربی‌های اضافی را برداشت و نباید توقع لاغری چند ده‌کیلویی با کمک پیکرتراشی را داشت.


تذکرها


1. انواع روش‌های پیکرتراشی باید در مطب‌ها،‌ کلینیک‌ها یا بیمارستان‌های مجهز و توسط متخصصان جراحی یا پوست انجام شوند تا بتوان در صورت بروز عارضه احتمالی در بیمار، اقدامات درمانی مناسبی برای او انجام داد.


2. در صورت استفاده از داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپیرین یا وارفارین، حتما پزشک معالج خود را در جریان بگذارید زیرا به احتمال زیاد، پزشک شما ممنوعیتی 14 تا 20 روزه برای مصرف این داروها پیش از عمل برایتان در نظر می‌گیرد تا رقیق شدن خون، احتمال خونریزی‌های غیرمنتظره را در طول پیکرتراشی ایجاد نکند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مقایسه 3 روش لیپوماتیک، لیزر لیپولیز و لیپوساکشن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..