تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بدون کارت پایان خدمت هم می‌توان گواهینامه گرفت

کد خبر: ۵۱۴۵۷۸

۱۵۰  بازدید

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: طبق قانون بیمه شخص ثالث که خرداد ماه سال گذشته مصوب شد، برای اخذ گواهینامه رانندگی نیازی به کارت پایان خدمت سربازی نیست.

خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: طبق قانون بیمه شخص ثالث که خرداد ماه سال گذشته مصوب شد، برای اخذ گواهینامه رانندگی نیازی به کارت پایان خدمت سربازی نیست.

16 اسفند سال گذشته بود که علیرضا محجوب عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی که وضعیت خدمت سربازی آنها معلوم نیست و طرح معافیت هم شامل حال آنها نمی‎شود نمی‎توانند گواهینامه رانندگی دریافت کنند. این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: این ماده قانونی مجلس تنها به این دلیل صورت گرفته است که جوانان و افرادی که به هر دلیل از رفتن به خدمت سربازی خودداری می‎کنند وارد عمل شوند و به زندگی خود سامان دهند.

اما عضو کمیسیون برنامه و بودجه نظری متفاوت با عضو کمیسیون اجتماعی دارد؛ حسینعلی حاجی دلیگانی در این خصوص می‌گوید: طبق قانون بیمه شخص ثالث که خرداد ماه سال گذشته مصوب شد، برای اخذ گواهینامه رانندگی نیازی به کارت پایان خدمت سربازی نیست.

وی با اظهار تاسف از عدم اجراي این قانون پس از حدود یکسال، می‌افزاید: با عدم اجرای این قانون حدود 3 میلیون نفر جوان از داشتن گواهینامه تاکنون بی‌بهره مانده‌اند.

حاجی دلیگانی در واکنش به اظهارنظر برخی از کارشناسان که می گویند "در قانون جدید مجلس تمدید گواهینامه نیازی به پایان خدمت ندارد و در صدور گواهینامه تغییری ایجاد نشده است"، اضافه کرد: در قانون جدید به وضوح عنوان شده که برای دریافت گواهینامه نیازی به کارت پایان خدمت نیست، شاید به علت جدید بودن این قانون مغفول مانده است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پاسخ به این سوال که به طور کلی کسانی که کارت پایان خدمت سربازی ندارند از چه مواردی محروم می شوند، گفت: قانونگذار محدودیت‌هایی در زمینه عمدتا حقوق اجتماعی از جمله انتقال اموال و.... برای این افراد نظر گرفته و تا خرداد سال گذشته گواهینامه رانندگی هم در این محدودیت‌ها وجود داشت که با تصویب این قانون این موضوع رفع شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بدون کارت پایان خدمت هم می‌توان گواهینامه گرفت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..