تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تخریب بافت، ترمیم و درمان با لیرز /یکی از معضلات عدم پیشرفت لیرز تحت پوشش بیمه نبودن آن است

در نشست خبری تازه‌های لیزر در دندانپزشکی مطرح شد؛

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا فکر آزاد رییس انجمن علمى پزشکى لیزرى ایران در نشست خبرى نهمین کنگره جهانى لیزر در دندانپزشکی که در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: لیرز درمانی رویداد علمی است که کنگره‌ی آن از ۳۰ فروردین تا یکم اردیبهشت ماه در هتل المپیک به زبان انگلیسی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد:در این کنگره انجمن جهانی لیزر تراپی و انجمن فعالیت علمی بدون مرز شرکت می کنند که ۶۰ درصد سخنرانان بین المللی و ۴۰ درصد سخنرانان ایرانی هستند که در زمینه فیزیک لیزر و درمان آن به سخنرانی می پردازند.

رییس انجمن علمى پزشکى لیزرى ایران اعلام کرد: ۲۳ سخنران از ۱۴ کشور دنیا در این کنگره شرکت میکنند که می توان به آمریکا، برزیل، فرانسه، انگلیس، آلمان، اتریش، اسپانیا، بلژیک، چین، یونان و ایتالیا اشاره کرد.

فکر آزاد بیان کرد: این کنگره از ساعت یازده صبح چهارشنبه آغاز می‌شود که طی آن کارگاه‌های ویژه به صورت رایگان در اختیار کسانی که از قبل ثبت نام کرده اند در زمینه لیزر قرار میگیرد و تمام تکنولوژی‌ها به نمایش گذاشته می‌شود.

رئیس انجمن علمی پزشکی لیرز ایران گفت: لیزر درمانی علمی گران است اما خوشبختانه ما توانسته ايم رتبه خوبی را در زمینه لیزر درمانی داشته باشیم و با تمام مقاومت ها و موانعی که در این زمینه وجود دارد تلاش میکنیم که روش لیزر درمانی را توسعه دهیم زیرا لیزر می تواند در سه بخش به دندان کمک کند که روش اول تشخیص بیماری و زایعات توسط لیزر است، روش دوم این است که بدون نیاز به جراحی و با کمترین خون ریزی نی تواند بافت دهان را برش دهد و حتی میتواند به عنوان چاقو عمل کند و در تصحیح ژنوم انسان نقش داشته باشد همچنین روش سوم به صورت ترمیم و درمانی است که کمتر به آن توجه می شود که در این روش از لیرز های کم توان استفاده می شود. 

وی افزود: در ایران تقریبا 500 نفر در زمینه های درمانی لیزر آموزش های لازم را دیده اند و مشغول به کار هستند که این موضوع باعث می شود نسل لیزر درمانی در حال انتقال باشد.

فکرآزاد اظهار داشت: یکی از معضلاتی که در استفاده از لیزر درمانی وجود دارد این است که تحت پوشش بیمه نیستند و ما در نظر داریم که راهکار هایي را در این زمینه در نظر بگیریم. 

وی یادآور شد: استفاده از لیزر بسته به مهارت استفاده از لیزر توسط درمانگر دارد، هر چند که استفاده از لیزر ها باعث جهش سلول های بدنی نمی شود زیرا در جدول امواج مغناطیسی اگر طول موجی زیر 300نانومتر باشد به دلیل آنکه فوتون های آن از انرژی بالایی برخوردار هستن. باعث جهش می شود اما در روش لیزر درمانی از امواج بیش از 600نانومتر استفاده می شود که به دلیل پایین بودن انرژی فوتون ها، جهشی در بدن ایجاد نمی کنند اما درمانگر باید در نظر داشته باشد که لیزر ها به تومور های سرطانی برخورد نکند. 

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تخریب بافت، ترمیم و درمان با لیرز /یکی از معضلات عدم پیشرفت لیرز تحت پوشش بیمه نبودن آن است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..