تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پایان ساماندهی محوطه بیرونی مسجد جامع فرومد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید محمد صادق رضویان سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان میامی گفت : پیش از این كار مرمت بام این مسجد 700 ساله با انجام برداشت کاهگل فرسوده پشت بام و اجرای مجدد آن و اصلاح ناودان‌ها انجام شده بود.

رضویان گفت: این بنا یکی از آثار ارزشمند معماری دوره خوارزمشاهیان است و در مساحتی حدود ۸۲۰ متر مربع به صورت دو ایوانی ساخته شده و متشکل از دو ایوان شمالی و جنوبی، دو ایوانچه در طرفین ایوان‌ها، شبستانی در ضلع شرقی ایوان جنوبی و احتمالاً شبستانی به قرینه آن در ضلع غربی، دو رشته رواق در طرفین صحن، اتاق گنبد دار چهار گوش در ضلع غربی ایوان شمالی و سردری مزین است.

سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان میامی افزود: تاریخ ساخت مسجد جامع تاریخی فرومد با توجه به شیوه معماری، نقشه دو ایوانی و پوشش ایوانها و تزئینات بنا از جمله تلفیق کاشی‌های فیروزه ای و لاجوردی و مقایسه آن با دو بنای تاریخ دار دوره خوارزمشاهیان یعنی مسجد جامع گناباد و مسجد ملک زوزن، به اوایل قرن هفتم ه. ق قمری نسبت داده می شود.

گفتنی است ، مسجد جامع فرومد با شماره 345 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

شایان ذکر است ، روستای هدف گردشگری فرومد در منتهی الیه شرقی شهرستان میامی (کیلومتر ۱۱۵) مسیر میامی به سبزوار واقع است.
انتهای پیام / ه




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پایان ساماندهی محوطه بیرونی مسجد جامع فرومد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..