تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه کرپ گوشت

کد خبر: ۵۱۰۴۱۴

۱۴۵۷  بازدید

كرپ یک غذای فرانسوی است كه بيشتر براي صبحانه استفاده ميشود و مواد درونيش شيرين است. ولي اگر به جای مواد شیرین از گوشت يا ژامبون استفاده کنیم ميتوانيم به عنوان يک وعده غذايي خوشمزه از آن استفاده كنيم.

ماهنامه سرآشپز: كرپ یک غذای فرانسوی است كه بيشتر براي صبحانه استفاده ميشود و مواد درونيش شيرين است. ولي اگر به جای مواد شیرین از گوشت يا ژامبون استفاده کنیم ميتوانيم به عنوان يک وعده غذايي خوشمزه از آن استفاده كنيم.

مواد مورد نیاز:

گوشت چرخ کرده: 300 گرم پیاز (نگینی خرد شده): 1 عدد رب گوجه فرنگی: 2 ق س آب لیموترش: 3 ق س جعفری (ساطوری شده): یک دوم پیمانه زردچوبه، نمک و فلفل: به میزان لازم روغن مایع: 2 ق س

مواد مورد نیاز کرپ:

آرد سفید: 8 ق س شیر: 1پیمانه تخ م رغ: 4 عدد نمک: 1 ق چ زردچوبه: یک چهارم ق چ روغن مایع: به میزان لازم
 کرپ گوشت

روش پخت:

1.    داخل تابه ای پیاز را با مقداری روغن تفت دهید تا سبک شود. سپس گوشت را به آن افزوده و تفت دهید تا رنگ آن تغییر کنید. بعد زردچوبه، نمک، فلفل، رب گوجه فرنگی، آب لیموترش و جعفری را به آن افزوده و بگذارید تا آب آن تبخیر شود. سپس از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید.

2.    برای تهیه کرپ؛ آرد را درون کاسه ای ریخته و به تدریج شیر را به آن بیفزایید و هم بزنید تا گلوله نشود. بعد تخم مرغ، نمک و زردچوبه را به آن افزوده و با استفاده از چنگالی (یا همزن دستی) کاملا مخلوط کنید. تابه نسوزی به قطر 10 سانتی متر را روی حرارت قرار دهید تا کاملا داغ شود. سپس با مقداری روغن کف آن را چرب کرده، مقداری از مایه کرپ را به وسیله ملاقه ای درون تابه بریزید. بعد آن را تکان دهید تا مایه به طور یکنواخت پخش شود. وقتی روی کرپ بسته و زیر آن طلایی رنگ شد، آن را از تابه خارج کنید (این کار را ادامه دهید تا مواد تمام شود).

3.    مقداری از مایه گوشتی را روی کرپ (سمت طلایی آن) ریخته و رول کنید (این کار را ادامه دهید تا مواد تمام شود).

4.    رول آماده شده را درون تابه ای مقداری روغن سرخ کنید (در حدی که اطراف آن نیز طلایی رنگ شود).




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه کرپ گوشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..