تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهره مندی بیش از ۷۰۰ کودک از بسته‌ های حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره)

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ علی کریمی اصل معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران  با بیان اینکه سلامت جسمی و روانی کودکان تحت پوشش از اولویت های کمیته امداد است، اظهار داشت: تامین تغذیه سالم کودکان نیازمند دچار سو تغذیه از جمله اقداماتی است که کمیته امداد امام خمینی(ره) برای جلوگیری از مبتلا شدن آنها به بیماری های تغذیه ای اجرا می کند.

معاون حمایت وسلامت خانواده کمیته امداد استان تهران افزود : سال 95، سبد غذایی در نظر گرفته شده برای استفاده 776 کودک مبتلا به سوء تغذیه استان تهران با اعتباری بیش از 8 میلیارد و 40 میلیون ریال هزینه شد.

کریمی اصل بیان کرد: درحال حاضر از 776 کودک مبتلا به سوء تغذیه این استان  تنها 20 درصد از این افراد تحت حمایت کمیته امداد استان تهران هستند.

وی گفت: با اجرای طرح رفع سوء تغذیه کودکان کمتر از 6 سال از اختلال در رشد جسمی و تکامل مغزی و کاهش بهره هوشی آنها در آینده جلوگیری می شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران درمورد نحوه شناسایی این کودکان گفت: پس از انجام  دادن پایش کودکان توسط مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه ها، کودکان دچار سوء تغذیه به کمیته امداد امام خمینی معرفی و سبد غذایی مورد نظر کارشناسان تغذیه توسط این نهاد تهیه می شود.

وی با بیان اینکه آموزش های لازم هم در کنار سبد غذایی به مادران این کودکان ارایه می شود، افزود: پس از پایان یک دوره شش ماهه، مجددا کودکان ، مورد پایش مراکز بهداشتی درمانی قرار می گیرند.

کریمی اصل افزود: شناسایی کودکان کمتر از شش سال دارای مشکل سوء تغذیه توسط خانه های بهداشت و با همکاری این نهاد در سطح استان انجام می شود. تعداد زیادی از این کودکان تحت حمایت کمیته امداد نیستند و سیاست های کمیته امداد به سمتی پیش می رود که با غربالگری و معرفی مددجویان به مراکز بهداشت و تایید سوء تغذیه این کودکان توسط مراکز بهداشت اولویت دریافت خدمات سوء تغذیه با مددجویان تحت حمایت این نهاد باشد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران عنوان کرد: خانواده های دارای کودکان کمتر از 6 سال مبتلا به سوء تغذیه با مراجعه به فروشگاه‌هایی که طرف قرارداد با این طرح هستند سبد غذایی خود را تهیه می کنند.

وی  در پایان با بیان اینکه هر کودک به محض ورود به طرح و بهره‌مندی از مزایای آن، باید طی دو دوره شش ماهه تحت پوشش طرح بوده  تا مراتب پایش رشد آن به صورت کامل انجام و شرایط رفع سوء تغذیه وی محرز شود، گفت: در صورت بهبودی کامل و سلامتی کودکان تحت حمایت این طرح، آنان از این طرح حمایتی خارج می شوند و کودکان دیگری که از سوء تغذیه رنج می‌برند با معرفی مراکز بهداشت جایگزین می‌شوند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهره مندی بیش از ۷۰۰ کودک از بسته‌ های حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..