تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رئیس جمهور فراری تونس از عربستان حقوق ماهانه می گیرد!

به گزارش افکارنیوز،

حکومت این کشور در حال بررسی درخواست عربستان سعودی درخصوص مسافرت "زین العابدین بن علی" رئیس جمهور پیشین و فراری تونس به الجزایر به منظور آماده سازی زمینه برای بازگشت وی به تونس است.

دیکتاتور سابق تونس در جریان انقلاب سال 2011 و پس از 23 سال ریاست جمهوری در این کشور، به عربستان سعودی گریخت.

این منابع، از برنامه های ویژه میان عربستان و تونس برای استقبال از بن علی به عنوان "شهروند عادی" پس از سالها پناهندگی سیاسی در ریاض خبردادند و اینکه سعودی ها ترجیح دادند رئیس جمهور سابق تونس به عنوان اولین گام به الجزایر برود آن هم در زمانی که همسایه شرقی این کشور در حال بررسی قانون آشتی با سران رژیم بن علی است.

بن علی در بیانیه ای که توسط وکیلش اعلام شد از تمایلش برای حضور در دادگاه و سپری کردن بقیه عمرش در تونس خبرداد. از قرار معلوم بن علی ترجیح می دهد عربستان را که از زمان سرنگونی حکومتش در این کشور به سر می برد، ترک کند.

"منیر بن صالحه" وکیل زین العابدین بن علی دیکتاتور پیشین تونس در این باره گفت: زین العابدین بن علی در حال حاضر در رفاه کامل در عربستان به سر می برد و از همه امتیازات یک رئیس جمهوری برخوردار است.

وی ادامه داد: عربستان ضمن آنکه ماهیانه به بن علی حقوق پرداخت می کند، خانه فاخر و مجللی را نیز برای در نظر گرفته است و او در حال حاضر در آسایش و رفاه کامل همانند سایر روسای جمهور زندگی می کند.

این در حالی است که بر اساس گزارش ها، این روزها وضعیت سلامتی و حتی روحی بن علی به شدت رو به وخامت گذاشته تا جاییکه در اوایل آوریل جاری نتوانست حج عمره را به جا آورد.

به گفته این منابع، با وجود روابط خوب و محکم میان حکومت بوتفلیقه رئیس جمهور الجزایر و حکومت الباجی قاید سبسی بعید به نظر می رسد که مقامات تونس این درخواست را بپذیرند.

از زمان سرنگونی رژیم بن علی، روابط خوب و همکاری قابل توجهی میان الجزایر و تونس حاکم شده است.

فساد خانواده های بن علی و طرابلسی (همسر بن علی) از مهم ترین دلایل انقلاب مردم تونس در سال 2011 بود که به حکومت 25 سال زین العابدین بن علی پایان بخشید.

دادگاه تونس بهمن ماه گذشته زین العابدین بن علی و همسرش را با صدور حکمی به اتهام فساد مالی، هر کدام را به 10 سال زندان محکوم کرد.

پیشتر نیز رئیس جمهوری مخلوع و فراری تونس به اتهام هایی مشابه به طورغیابی به زندان محکوم شده بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رئیس جمهور فراری تونس از عربستان حقوق ماهانه می گیرد!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..