تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خواص شفا بخش آبلیمو

به گزارش افکارنیوز،

اگر نوشیدنی مورد علاقه ی شما در اوایل صبح قهوه است ممکن است بخواهید تا تغییری در آن ایجاد کنید. یکی از مفیدترین مایعات برای بدن آب لیموی گرم است که نوشیدن آن در هنگام صبح میتواند فواید زیادی داشته باشد. لیمو شامل آنتی اکسیدان, ویتامین و مواد مغذی می باشد که سبب بهبود عملکرد سیستم ایمنی, گوارش و رفع مسمومیت می شود. مصرف مداوم این نوشیدنی میتواند بدن را از امراض متفاوتی مصون کند.

در اینجا به ۹ بیماری که لیمو در بهبود آن موثر است,اشاره می کنیم.

۱) درمان سریع تر سرماخوردگی و آنفولانزا

لیمو حاوی ویتامین ث می باشد که یک آنتی اکسیدان قوی به شمار می رود. ویتامین ث سیستم ایمنی را در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا تقویت میکند.

۲) افزایش انرژی

اگر شما در هنگام عصر دچار رخوت و سستی میشوید بهتر است به جای قهوه یک لیوان آب لیمو را امتحان کنید. اثر قهوه ممکن است ناگهان از بین برود و انرژی شما تحلیل رود اما آب لیمو انرژی شما را بدون عوارض جانبی افزایش میدهد. بهتر است بدانید که رایحه ی لیمو نیز سطح استرس را در شما کاهش میدهد.

۳) برطرف کردن التهاب

التهاب معمولا در محیط اسیدی به وجود میاید.لیمو خاصیت اسیدی را در بدن خنثی میکند و به عنوان یک ضد التهاب از ورم جلوگیری میکند.آب لیمو می تواند به عنوان درمان طبیعی التهاب و بیماری های مانند ورم مفاصل استفاده شود.

۴) هضم بهتر غذا

ساختار اتمی عصاره ی لیمو شبیه به شیره ی گوارشی در معده است. نوشیدن عصاره ی لیمو سبب تولید زردآب توسط کبد میشود و این امر سبب میشود که غدا در دستگاه گوارش به حرکت خود ادامه دهد و هضم بهتری صورت گیرد.همچنین آب لیمو سبب برطرف کردن سوء هاضمه و رفع دردهای شکمی میشود.

۵) سم زدایی بدن

اسید موجود در لیمو بدن را تشویق میکند تا مواد غذایی موجود در غذا را با سرعت کمتری پردازش کند.همچنین سبب تحریک کبد میشود تا بدن را از هرگونه سم پاکسازی کند.

۶) کاهش وزن

مطالعات بر روی حیوانات نشان داده است که لیمو دارای آنتی اکسیدان پلی فنول است . این آنتی اکسیدان میتواند سبب کاهش روند افزایش وزن شودو پایداری انسولین را بهبود بخشد.به گفته ی محققین ممکن است این تغییرات در بدن انسان هم صورت گیرد.

۷) کاهش فشار خون

لیمو حاوی پتاسیم است که می تواند سرگیجه, حالت تهوع و فشار خون را کنترل کند.این ماده خاصیت آرامش بخش دارد و با آرام کردن ذهن و جسم میتواند به بیمارانی که مشکلات قلبی,فشار خون و استرس دارند کمک کند.

۸) جلوگیری از سنگ کلیه

اسید سیتریک موجود در لیمو از به وجود آمدن سنگ کلیه جلوگیری میکند.نوشیدن آب لیمو سببب میشود تا اسید سیتریک در بدن افزایش یافته و احتمال به وجود آمدن سنگ کلیه کمتر شود.

۹) مبارزه با مشکلات پوستی

عصار ی لیمو یک ضد عفونی کننده ی طبیعی برای پوست است. میتوانید عصاره ی آن را روی پوست خود قرار دهید این امر میتواند موجب کاهش التهاب و بهبود اثرات سوختگی حاصل از آفتاب , درد ناشی از نیش حشرات و قرمزی آکنه و اگزما شود.لیمو میتواند به عنوان ک ضد سالخوردگی سبب کاهش چین و چروک و حتی جوش های سرسیاه شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خواص شفا بخش آبلیمو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..