تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تماس صوتی تلگرام نیامده فیلتر شد؟!

قابلیت تماس صوتی تلگرام از اواسط فروردین‌ماه برای برخی کاربران اروپایی برقرار شده و قرار بود پس از چند روز برای کاربرهای دیگر کشورها فعال شود، ظاهرا این خدمات در اختیار کاربران ایرانی نیز قرار گرفت.

تماس صوتی تلگرام

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر اینکه پس از راه‌اندازی تماس صوتی تلگرام در ایران، محدودیتی برروی این سرویس اعمال شده است، روابط عمومی وزارت ارتباطات اعلام کرد که این وزارتخانه نقشی در فیلترینگ تماس صوتی تلگرام ندارد و اپراتورها در ارائه خدمات به کاربران مختار هستند.

تماس صوتی تلگرام نیامده فیلتر شد؟

قابلیت تماس صوتی تلگرام از اواسط فروردین‌ماه برای برخی کاربران اروپایی برقرار شده و قرار بود پس از چند روز برای کاربرهای دیگر کشورها فعال شود، ظاهرا این خدمات در اختیار کاربران ایرانی نیز قرار گرفت.

پاولدورف موسس تلگرام در توییتر خود اعلام کرده که این قابلیت برای کاربران ایرانی فعال شده اما به نظر می‌رسد محدودیت‌هایی از طرف ارائه‌دهندگان اینترنتی برای تماس صوتی تلگرام اعمال شده است.

اما در این رابطه فرنقی‌زاد - مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناور ی اطلاعات - در گفت‌وگو با ایسنا، درباره صحت این موضوع اظهار کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هیچ محدودیت و فیلترینگی برای تماس صوتی تلگرام اعمال نکرده است.

وی همچنین با اشاره به غیرفعال شدن این قابلیت برای کاربران ایرانی، توضیح داد: اگرچه وزارت ارتباطات محدودیتی برای تماس صوتی تلگرام اعمال نکرده است اما اپراتورها و ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی ثابت و همراه در ارائه‌ی سرویس‌های خود مختار هستند.

با توجه به این اظهارات، به نظر می‌رسد صحت و سقم فیلترینگ تماس صوتی تلگرام باید از مراجع دیگری مانند اپراتورها پیگیری شود که در این باره روابط عمومی همراه اول به خبرنگار ایسنا اعلام کرد: اصولا بحث فیلترینگ از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت و کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ پیگیری میشود و اپراتورها نقشی در این رابطه ندارند.

همچینن روابط عمومی ایرانسل به ایسنا اعلام کرد این اپراتور نقشی در اختلال ایجاد شده در تماس صوتی پیام رسان تلگرام ندارد.

پیش از این، محمود واعظی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- از بررسی این امکان برای کاربران ایرانی خبر داد و اظهار کرده بود که مسئولان تلگرام موضوع راه‌اندازی تماس صوتی رایگان برای کاربران ایرانی را با مسوولان در میان گذاشتند و همچنین کمیته‌ای برای بررسی اثرات رایگان بودن تماس صوتی روی اپراتورهای داخلی تشکیل شده و قرار است این کمیته اثرات راه‌اندازی تلگرام صوتی را روی اپراتورهای داخلی مشخص کند.

تماس صوتی تلگرام، مشروط بر رضایت اپراتورها

واعظی درباره سرویس صوتی جدید تلگرام اظهار کرده بود: سیاست ما همواره این بوده که خدماتی که مورد نیاز مردم است و به لحاظ اقتصادی لطمه‌ای به کار دیگران نمی‌زند را آزاد بگذاریم. تعداد کاربران تلگرام در ایران قابل مقایسه با کشورهای دیگر نیست، بنابراین تلگرام آرام آرام خدماتش را در ایران توسعه می‌دهد.

وی همچنین خاطرنشان کرده بود: این‌گونه خدمات از طریق شبکه‌هایی که اپراتورها در آن‌جا سرمایه‌گذاری کرده‌اند ارائه می‌شود، یعنی اگر اپراتورها راضی به ارائه خدمات نباشند ارائه این سرویس‌ها با مشکل روبرو می‌شود. ما اکنون اجازه داده‌ایم اپراتورها بررسی کنند که سرویس‌های جدید تلگرام چه تاثیری بر وضعیت اقتصادی آنها می‌گذارد. ما دنبال اقدامی هستیم که هم مردم راضی باشند و هم اپراتورها، البته ما نمی‌توانیم اپراتورها را اجبار کنیم که صوت را سرویس کنند.

ایسنا

اخبار مرتبط:

تماس صوتی تلگرام را این گونه فعال کنید

تلگرام و پیام رسان پینگل رقیب جدی آن!

تلگرام | آموزش ساخت اکانت تلگرام با شماره مجازی + تصاویر

فایل صوتی عجیب میان کاربرهای ایرانی تلگرام!




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تماس صوتی تلگرام نیامده فیلتر شد؟!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..