تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شناسایی 40 کودک مبتلا به بیماری اوتیسم در کهگیلویه و بویراحمد

اوتیسم یا درخودماندگی نوعی اختلال رشدی از گونه روابط اجتماعی است که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود.
علائم این اختلال تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند و علّت اصلی آن ناشناخته‌است.
تکرار حرکات یا رفتارهای خاص مانند دور خود چرخیدن، کوبیدن سر به دیوار، بیش فعالی، نقص توجه و تمرکز، عدم تماس چشمی و مهارت‌های گفتاری و وابستگی و توجه به اشیاء خاص از علائم بیماری «اوتیسم» در کودکان است.
سید علیرضا موسوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت که شناسایی قبل از 2 سالگی کودکان اوتیسمی بهترین فرصت درمان این نوع اختلال ارتباطی کودکان است.
وی تصریح کرد که 2 مرکز درمانی برای کودکان اوتیمسی در یاسوج و گچساران فعال است و ایجاد یک مرکز در دهدشت نیز در برنامه کار بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
موسوی از برگزاری کارگاه توجیهی-آموزشی اختلال طیف اوتیسم از سوی بهزیستی در استان خبر داد و گفت که در زمینه غربالگری، تشخیص و مداخله بهنگام در اختلال در سال‌های اخیر برنامه‌های آموزشی در خصوص این گروه از افراد جامعه انجام گرفته است.
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برگزاری کارگاه توجیهی –آموزشی اختلال طیف اوتیسم ویژه کارکنان سازمان و مربیان مهدهای کودک در سال جاری بیانگر توجه بهزیستی به اقدام‌های پیشگیرانه در زمینه اختلالات طیف اوتیسم، علائم آن و حساسیت و ضرورت آگاه سازی جامعه است.
وی اظهار کرد که بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد دارای بیش از 300 مهد کودک است و مدیران و مربیان مهدهای کودک با توجه به ارتباط مستقیم با اکثر خانواده‌ها در زمینه شناسایی درمان به موقع کودکان اوتیسمی نقش بسزایی می‌توانند داشته باشند.
کهگیلویه و بویراحمد 700 هزار نفر جمعیت دارد.
خبرنگار: مظفر عدالت نسب ** انتشاردهنده: سید ولی موسوی نژاد
6162/6110

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شناسایی 40 کودک مبتلا به بیماری اوتیسم در کهگیلویه و بویراحمد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..