تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سامسونگ دوباره جایگاه نخست را در بازار فروش گوشی‌های هوشمند از اپل پس گرفت!

همانطور که می‌دانید در این روزها به سه ماهه دوم سال 2017 وارد شده‌ایم و وقت آن است که موسسات و پایگاه‌های تحقیقاتی آمار گوشی‌های هوشمند فروخته شده در سه ماهه ابتدایی2017 را اعلام کنند. اطلاعات منتشر شده توسط یکی از ارائه دهندگان اطلاعات بازار، نشان می‌دهد سامسونگ موفقیت بزرگی را کسب کرده و توانسته است دوباره جایگاه نخست فروش گوشی‌های هوشمند را از آن خود کند.

به تازگی اطلاعاتی از پایگاه تحقیقاتی TrendForce منتشر شده که نشان می‌دهد همه سازندگان اسمارت‌فون‌ها به جز سامسونگ، روز‌های بسیار سختی در سه ماهه اول امسال پشت سر گذاشته‌اند. کمپانی سامسونگ به دلیل مشکلات پیش آمده برای گلکسی نوت 7، نتوانست در سه ماهه آخر سال گذشته از نظر اقتصادی وضع مناسبی را پشت سر بگذارد به طوری که این شرکت رتبه اول فروش تلفن‌های هوشمند را به اپل واگذار کرد. البته باید گفت که اپل با رونمایی از آی‌فون 7 و 7 پلاس توانست وضعیت را برای این شرکت وخیم‌تر از گذشته کرده و سود خوبی را بدست آورد.

به هر حال سال 2016 سپری شده و به نظر می‌رسد که در ماه‌های اخیر تقدیر روی خوش خود را به سامسونگ نشان داده و این شرکت توانسته است رکورد بیشترین فروش اسمارت‌فون در سه ماهه ابتدایی امسال را به نام خود ثبت کند. البته ذکر این نکته الزامی است که سامسونگ باید قدر‌دان سری گوشی‌های میان رده‌‌اش باشد. چرا که بخش بزرگی از این فروش بخاطر استقبال کاربران از خانواده میان‌رده سامسونگ بوده است.

میزان سهم سامسونگ و دیگر شرکت‌ها از بازار جهانی q1 2017

همچنین باید اضافه کرد که قطعا این آمار، میزان گوشی‌های گلکسی‌ S8 خریداری شده توسط کاربران را شامل نمی‌شود زیرا پرچمدار جدید این کمپانی از سه ماهه دوم امسال به صورت رسمی در اختیار خریداران قرار گرفته است. علاوه بر این TrendForce بیان می‌کند که نباید منتظر آمار فروشی حیرت‌انگیز و فوق‌العاده‌ برای گوشی گلکسی S8 باشیم، زیرا اغلب کاربران تا زمان رونمایی از آی‌فون 8 صبر خواهند کرد زیرا علاقمند هستند که بدانند اپل برای امسال چه اسمارت‌فونی را تدارک دیده است.

سامسونگ بر خلاف اپل طیف گسترده‌ای از گوشی‌های هوشمند را تولید و عرضه می‌کند و حتی در تلفن‌های همراه ساده و ابتدایی نیز قدرت انتخاب وسیعی را در اختیار کاربران قرار داده، و به ویژه این شرکت با معرفی سری گوشی‌های گلکسی J، قدرتمند‌تر از گذشته پا به میدان گذاشته است و این گوشی‌ها عملکرد بسیار خوبی را نسبت به قیمت آنها برای خریداران فراهم می‌کند. به تازگی نیز در ایالات متحده، گلکسی J7 توسط دو اپراتور Verizon و Sprint عرضه شده است که دارای عمر باتری بسیار بالا و اندروید نوقا بوده و از صفحه نمایشی با رزولوشن HD بهره می‌برد. گزارشات اخیر TrendForce بیان می‌کند که گوشی‌های خانواده گلکسی J سامسونگ نه تنها به حفظ جایگاه این شرکت کمک می‌کنند، بلکه به طور قابل توجهی باعث گسترش حجم گوشی‌های هوشمند تولیدی سامسونگ خواهند شد.

این موسسه پیش‌بینی می‌کند که میزان سفارشات برای خرید موبایل‌های عرضه شده توسط کمپانی‌های هوآوی و الجی همچنان پایین باقی مانده و یا حتی دچار رکود شود. در کنار این افزایش سهم سامسونگ در بازار فروش، حجم اسمارت‌فون‌های تولیدی الجی در سه ماهه اول امسال در مقایسه با دوره پیشین، 40 درصد کاهش یافته است. این موضوع نشان می‌دهد که الجی حتی با عرضه گوشی پرچمدار V20 در سال گذشته نتوانسته افراد زیادی را برای خرید موبایل‌هایش متقاعد کند و میزان تولید این شرکت را افزایش دهد. با این حال محققان موسسه TrendForce معتقدند که پرچمدار جدید الجی یعنی G6، می‌تواند وضعیت این کمپانی را در بازار فروش بهبود ببخشد و میزان درآمد الجی را نه به صورت چشمگیر ولی به مقدار مشخصی افزایش دهد.

هوآوی نیز همچنان تسلط خود را بر بازار ارزشمند کشور چین حفظ کرده و هم‌اکنون در موقعیت مناسبی قرار دارد. به نظر می‌رسد این کمپانی به منظور بهبود این وضعیت برنامه دقیق و هوشمندانه‌ای را برای سه ماهه دوم سال 2017 در نظر گرفته است. همچنین انتظار می‌رود که جدیدترین پرچمدار این شرکت (Huawei P10) به دلیل بهره‌مندی از عمر باتری مطلوب و دوربین دوگانه با لنز‌های کمپانی لایکا از گزینه‌های ارزشمند خرید برای تعداد زیادی از دوستداران سیستم عامل اندروید محسوب شود.

در هر صورت بنابر اطلاعات منتشر شده از سوی TrendForce، شاید باید نفس‌هایمان در سینه حبس کرده و تا شروع رقابت واقعی و هیجان‌انگیز میان سازندگان اسمارت‌فون‌ها تا نیمه دوم امسال (سه ماهه دوم و سوم سال 2017) منتظر بمانیم.

به نظر می‌رسد که  اپل در آی‌فون 8، به دنبال آماده‌سازی یک شاهکار در دنیای تکنولوژی است و مسلما تمام علاقمندان، بی‌صبرانه منتظر تقابل و روبرو شدن گلکسی S8 با آی‌فون جدید اپل در اواخر سال 2017 هستند و باید گفت که شرکت‌هایی مثل هوآوی، الجی، اوپو، ویوو، حتی شیائومی با پرچمدار جدیدش با نام Mi 6 (که در 10 آپریل معرفی خواهد شد) کماکان باید در برابر این دو غول بزرگ دنیای اسمارت‌فون‌ها سر تعظیم فرود آورده و در مکتب درس آنها نشسته و راه آنها را برای رسیدن به موفقیت دنبال کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سامسونگ دوباره جایگاه نخست را در بازار فروش گوشی‌های هوشمند از اپل پس گرفت!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..