تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اردوغان، تشکیل سیستم فدرالی را رد کرد

کد خبر: ۵۱۳۰۹۲

۱۱۷۳  بازدید

پس از اظهارات جنجالی یکی از مشاوران رئیس جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان ایجاد هرگونه نظام فدرالی در این کشور را رد کرده است.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از خبرگزاری فرانسه، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز جمعه تشکیل هر گونه نظام فدرالی در این کشور را تکذیب کرده است.

ترکیه روز یکشنبه همه پرسی اصلاح قانون اساسی را برگزار خواهد کرد که در صورت رای مثبت مردم، قدرت و اختیارات رئیس جمهور افزایش خواهد یافت و پست نخست وزیری نیز حذف خواهد شد.

یکی از مشاوران اردوغان پیش از این اظهارات جنجالی را مطرح کرده بود مبنی بر اینکه در صورت اصلاح قانون اساسی این مساله منجر به یک نظام فدرالی خواهد شد ولی اکنون دولت ترکیه اعلام کرده است که از صحبت های مشاور اردوغان سوء برداشت شده است.

ادوغان در تظاهرات طرفداران اصلاح قانون اساسی تاکید کرد: خواهران و برادران، من همواره بزرگترین مدافع و حامی ساختار وحدت بخش کشور بوده، هستم و خواهم بود. ساختاری فدرالی، فدراسیون، این یا آن، هیچ کدام در دستور کار قرار ندارد و نخواهد داشت.

اردوغان مجبور به رد اظهارات مشاورش شد پس از آنکه دولت باغچه لی رهبر حزب جنبش ملی ترکیه به شدت از اظهارات مشاور اردوغان انتقاد کرد.

ترکیه از 81 استان تشکیل شده که استاندار هر یک از انها مستقیما توسط آنکارا تعیین می شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اردوغان، تشکیل سیستم فدرالی را رد کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..