تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عقب‌گرد 3 ساله در صادرات غیرنفتی

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان توسعه تجارت طی ابلاغیه دولت به وزرات صنعت، معدن و تجارت در اوایل سال گذشته موظف شد تا در سال ۹۵ صادرات غیرنفتی کشور را ۱۰ میلیارد دلار افزایش دهد. 

با توجه به اینکه صادرات غیرنفتی کشور در سال ۹۴ حدود ۴۲ میلیار دلار بود، بنابراین با هدف‌گذاری افزایش ۱۰ میلیارد دلاری دولت در زمینه صادرات غیرنفتی، صادرات غیرنفتی باید به حدود ۵۲ میلیارد دلار تا پایان سال ۹۵ افزایش می‌یافت.

این گزارش می‌افزاید، براساس آمار گمرک صادرات غیرنفتی در سال ۹۵ با احتساب صادرات میعانات گازی با ۳.۵۴ درصد به ۴۳ میلیارد و ۹۳۰ میلیون دلار رسیده که به این ترتیب دولت از هدف‌گذاری ۲۰ درصدی برای افزایش صادرات غیرنفتی بسیار عقب‌تر عمل کرده است.

عقب ماندن دولت از برنامه افزایش صادرات غیرنفتی نه تنها در سال ۹۵ رخ داد بلکه در سال ۹۴ هم این اتفاق یک بار دیگر افتاده بود، بطوریکه دولت در ابتدای سال ۹۴  افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیرنفتی را نسبت به سال ۹۳ پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کرده بود.

براساس برنامه‌ریزی دولت در سال ۹۴ مقرر کرد تا صادرات غیرنفتی در سال ۹۳ را؛ از رقم ۵۰ میلیارد و ۵۶۱ میلیون دلار به رقم ۶۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار در سال ۹۴ برساند.  

این در حالی است که در پایان سال ۹۴ میزان صادرات غیرنفتی با احتساب میعانات گازی حدود ۴۲ میلیارد دلار بود و این رقم نشان می‌دهد که دولت در مقایسه با سال ۹۳ نه تنها افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیرنفتی را محقق نکرد، بلکه یک عقب‌گرد و کاهش ۱۶ درصدی در صادرات غیرنفتی را هم برای کشور در این سال رقم زد.

براساس این گزارش و براساس بررسی آمار مقدماتی گمرک از  تجارت خارجی در سال ۹۵ که رقم صادرات غیرنفتی در سال ۹۵ را با افزایش ۳.۵۴ درصدی ۴۳ میلیارد و ۹۳۰ میلیون دلار نشان می‌دهد، می‌توان نتیجه گرفت که دولت در برنامه‌ریزی‌های صادراتی خود موفق نبوده و با یک عقب‌گرد سه ساله صادرات غیرنفتی را به رقم صادرات غیرنفتی سال ۹۲ که ۴۱ میلیارد و ۸۴۸ میلیون دلار بوده نزدیک کرده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عقب‌گرد 3 ساله در صادرات غیرنفتی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..