تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خودروسازان ارزان‌ترین قطعات را روی خودرو نصب می‌کنند/هیچ نظارتی بر گارانتی خودرو‌ها نیست

حسینی منش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

وی افزود: خودروسازان کشورهای غربی بر اساس لایحه ای برای مقابله با آلودگی هوا، موظفند کنیستر کاتالیست ها که به آلودگی هوا مربوط می شود را تا 8 سال گارانتی کنند و در این میان سن معاینه فنی 2 ساله است.

حسینی منش گفت: وقتی سن خودروها بیشتر می شود به تناسب آلایندگی آن افزایش می یابد، در همه جای دنیا کنیستر و کاتالیست و قطعاتی که برای مقابله با آلودگی هوا روی خودرو نصب شده در صورت فرسودگی و خرابی به صورت رایگان تعویض می شود، اما در ایران با مصوبه ای که مجلس به تصویب رساند و به دنبال آن سن معافیت خودروها از معاینه فنی 4 سال شد خودروها بعد از 4 سال از گارانتی خارج شده و هزینه های سنگین آن به دوش مردم است چرا که گارانتی خوردوها در  ایران 2 ساله است و وقتی خودروی تولیدی تا 4 سال به مراکز معاینه فنی مراجعه نمی کند، چگونه از سلامت خودروی خود مطلع شود.

وی افزود: هیچ نظارتی بر گارانتی خودروها نیست، و معمولا خودروسازان ارزان ترین قطعه را همچون کاتالیست روی خودروها  نصب می کنند، به عنوان مثال خودروسازان ارزان ترین کاتالیست را روی خودروی پراید نصب می کنند که در این راستا هزینه یک کاتالیست برای این خودرو  200 هزار تومان است در صورتی که خودروهای خارجی کاتالیست میلیونی روی خودرو نصب می کنند.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران در پایان گفت: دستگاه های نظارتی باید خودروسازان را مجاب کنند تا  قطعه بهتری روی خودروی تولیدی خویش نصب کنند و از گارانتی بیشتری برخوردار باشد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خودروسازان ارزان‌ترین قطعات را روی خودرو نصب می‌کنند/هیچ نظارتی بر گارانتی خودرو‌ها نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..