تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




همراه اول، ایرانسل و رایتل تماس تلگرام را مسدود کردند؛ سرورهای تلگرام مشکلی ندارد

تماس صوتی رایگان تلگرام در حالی برای ایرانیان فعال شده است که از ساعاتی پیش همراه اول، ایرانسل و رایتل برقراری این تماس را مسدود کرده‌اند.

بر اساس تست‌های مختلف، مشاهدات کاربران و شنیده‌های زومیت از منابع معتبر، تماس رایگان صوتی تلگرام که از شامگاه دیروز برای ایرانیان فعال شده بود، در شبکه‌های اینترنت همراه اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل مسدود شده است.

پاول دورف موسس تلگرام نیز دقایقی پیش در توییتی این مسدودسازی را تایید کرد و گفت : "ما تماس صوتی را برای کاربران ایرانی فعال کرده ایم اما اوپراتورهای ایرانی، آغاز به مسدود کردن آن کرده اند."

از همان ساعات اولیه این تماس رایگان برای ایرانیان، برخی از افراد با مشکل روبه‌رو شدند که برخی از رسانه‌های رسمی و غیر رسمی به صورت اشتباه این ایراد را به سرورهای تلگرام مرتبط دانستند. در حالی‌که این امکان توسط افرادی که از اینترنت ثابت و خانگی استفاده می‌کردند، برقرار بود.

به همین خاطر تصمیم گرفتیم این قابلیت را برای افراد مختلف و در دسترسی‌های مختلف آزمایش کنیم و هم‌زمان اطلاعاتی را از مسدود کردن این تماس در شبکه‌های مختلف به‌دست آوریم.

بدین ترتیب بر اساس آزمایش‌های مختلف ما، مشاهده‌ی کاربران و پیگیری‌های ما از منابع معتبر، به این نتیجه رسیدیم که این امکان در شبکه‌های همراه اول، ایرانسل و رایتل مسدود شده است؛ یعنی اگر یکی از دو مخاطبی که می‌خواهند با هم تماس داشته باشند از اینترنت همراه همراه اول، ایرانسل و رایتل استفاده کنند، تماس بعد از زنگ خوردن (حالت ringing) در حالت برقراری ارتباط (حالت connecting) می‌ماند  و پس از چند ثانیه تماس قطع می‌شود.

این قابلیت بر اساس آزمایش‌های ما در شبکه‌های شرکت‌هایی چون مخابرات، شاتل، های‌وب و داتک فعال است و مشترکان همراه اول، ایرانسل و رایتل نیز تنها با استفاده از ابزارهای تغییر آی پی می‌توانند این تماس را برقرار کنند.

بر اساس پیگیری‌های ما از افراد مطلع، پیش از این قرار بوده است که این قابلیت توسط همراه اول و ایرانسل مسدود شود و رایتل نظر یا تصمیمش را اعلام نکرده بود. البته هنوز هیچ یک از مسئولان این سه اپراتور نظر رسمی در این مورد نداده‌اند و خبر مسدود شدن آن بر اساس شواهد، آزمایش‌ها و نظرات افراد مطلع است.

ضمناً تا کنون از سوی هیچ مقام مسئولی فرمان مسدود شدن این قابلیت در شبکه‌های دسترسی به اینترنت در ایران صادر نشده است. زومیت منتظر اعلام نظر اپراتورهای تلفن همراه یعنی همراه اول، ایرانسل و رایتل است و این موضوع را در روزهای آینده از این شرکت‌ها پرس‌وجو می‌کند و نتیجه را به اطلاع کاربران محترم می‌رساند.

شما نیز می‌توانید تجربه‌ی برقراری تماس با تلگرام یا برقرار نشدن تماس با تلگرام را از طریق بخش نظرات یا شبکه‌های اجتماعی زومیت در اختیار ما و دیگر کاربران بگذارید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «همراه اول، ایرانسل و رایتل تماس تلگرام را مسدود کردند؛ سرورهای تلگرام مشکلی ندارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..