تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




همکاری‌های ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم و حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه ادامه دارد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای سفری یک روزه در مسکو به سر می‌برد، ظهر امروز (جمعه) به وقت محلی با سرگئی لاوروف همتای روس خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار وزیر امور خارجه روسیه ضمن ابراز خرسندی از حضور ظریف و هیأت همراه در روسیه، از اعلام همدردی دولت و ملت ایران برای حادثه تروریستی سن پترزبورگ تشکر و قدردانی کرد.

لاوروف همچنین با اشاره به همکاری‌های مشترک دو کشور در مبارزه با تروریسم بویژه در سوریه اظهار داشت: این همکاری‌ها همزمان با تلاش‌های سیاسی برای حل و فصل مسالمت آمیز بحران در سوریه ادامه دارد.

در ادامه این دیدار ظریف با ابراز همدردی مجدد به مناسبت حادثه تروریستی سن پترزبورگ اظهار داشت: گسترش تاسف‌بار اقدامات تروریستی و خشونت بار در منطقه و جهان دلیل محکمی بر همکاری‌های ما و همه کسانی است که از تروریسم استفاده ابزاری نمی‌کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: پاسخ به تحرکات تروریست‌ها تنها با همکاری بین‌المللی و پایبندی به راهکارهای سیاسی در مناطق بحرانی امکانپذیر است.

ظریف در ادامه با اشاره به حمله شیمیایی در خان شیخون سوریه و محکومیت مجدد هرگونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی تصریح کرد: در عین حال استفاده از بهانه حمله شیمیایی برای اقدام یکجانبه و غیرقانونی علیه سوریه هم محکوم است و لازم است بیطرفانه به این موضوع رسیدگی شود تا حقیقت روشن شود.

ظریف تاکید کرد بحران سوریه باید از طریق گفت‌وگو و راهکارهای سیاسی حل و فصل شود.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین گفت: همکاری‌های ایران و روسیه برای صلح سازی و‌ یافتن راهکارهای سیاسی در منطقه، محدود به سوریه نیست و همزمان دیپلمات‌های ارشد دو کشور در  نشست منطقه‌ای با موضوع افغانستان در مسکو حضور دارند.

سفر حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران به روسیه و توافقات انجام شده بین روسای جمهور دو کشور و دیگر مسائل دوجانبه از دیگر محورهای گفت‌وگو و رایزنی‌های ظریف و لاوروف بود.

قرار است نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، روسیه و سوریه بعدازظهر امروز به وقت محلی در محل وزارت امور خارجه روسیه برگزار شود.‌

ظریف همچنین رایزنی دوجانبه‌ای با ولید المعلم همتای سوری خود داشت.

دو طرف درباره آخرین تحولات میدانی و سیاسی سوریه به گفت‌وگو پرداختند.اقدام نظامی یکجانبه آمریکا علیه سوریه به بهانه حمله مشکوک شیمیایی و اقدامات سیاسی در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی از دیگر محورهای گفت‌وگوی دو وزیر خارجه بود.

انتهای پیام/

http://fna.ir/A6SV2J اخبار مرتبط آغاز نشست 3جانبه ایران، روسیه و سوریه در مسکو96/01/25 - 13:50لاوروف: با ظریف درباره سوریه و افغانستان رایزنی می‌کنم96/01/25 - 13:26گفت‌وگوی دوجانبه ظریف و لاوروف در مسکو درباره سوریه96/01/25 - 12:44اوج‌گیری مجدد سیاست یکجانبه‌گرایی آمریکا در منطقه/ ضرورت تحقیق بین‌المللی برای روشن شدن ابعاد فاجعه شیمیایی خان شیخون96/01/25 - 12:32رایزنی ظریف و المعلم درباره آخرین تحولات سیاسی و میدانی سوریه در مسکو96/01/25 - 11:56ایران خواستار اعزام کمیته حقیقت‌یاب به سوریه شد96/01/25 - 11:46ظریف اهداف سفر یک روزه به مسکو را تشریح کرد96/01/25 - 11:31ظریف وارد مسکو شد96/01/25 - 10:50سفر ظریف به مسکو/ شرکت در نشست سه جانبه با لاوروف و المعلم96/01/25 - 10:08 نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «همکاری‌های ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم و حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه ادامه دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..