تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




این خوراکی ها مخصوص پشت میزنشین ها هستند

روده‌ های ناسازگاری که دفع کردن برایشان سخت‌ ترین کار است، دردهای زانویی که حتی قدم برداشتن و نشستن را برایتان سخت می‌کنند و گردن ‌درد و کمردردی که نمی‌گذارد کارهایتان را با آرامش انجام دهید، بخش کوچکی از مشکلاتی هستند که با ساعت ‌ها نشستن پشت میز کار و خیره شدن به رایانه گریبان شما را می‌گیرند. اما محققان می‌گویند با کمک این خوراکی ‌ها می‌توانید بدن تان را به روزهای سلامتش برگردانید.

با ماست به داد روده ‌هایتان برسید

طبیعی است که پشت ‌میزنشینی طولانی‌ مدت، فعالیت دستگاه گوارش و روده ‌ها را تحت تاثیر قرار دهد و مشکلاتی مثل یبوست را ایجاد کند. اگر استرس‌ هایی که در محیط کارتان با آن درگیر هستید و ساعت ‌ها یکجا نشستن شما را به چنین مشکلی دچار کرده، به جای هله‌ هوله خوردن، ماست بخورید. ماست که سرشار از باکتری‌ های پروبیوتیک است، به هضم بهتر غذا کمک می‌کند و فعالیت روده ‌ها را هم تنظیم می‌کند. البته سبزیجات سرشار از فیبر و میوه‌ هایی مثل انجیر هم به کاهش مشکلات دفع و درمان بواسیر کمک می‌کنند.

با ماهی به داد زانوهایتان برسید

شکی نیست که نشستن طولانی‌ مدت، به زانوهای شما آسیب می‌زند و اگر وقتی برای ورزش کردن نداشته باشید، این آسیب هرروز شدیدتر می‌شود. انجام حرکات ورزشی اصلاحی و تغییر سبک زندگی بهترین راه برای برطرف کردن این دردها و محافظت از زانوهاست اما با خوردن برخی مواد غذایی هم می‌توانید این مشکل را کم کنید. ماهی‌ هایی که سرشار از اسیدهای چرب و امگا ۳ هستند، خاصیت ضد التهابی دارند و به کم شدن درد زانوها کمک می‌کنند. اما اگر مصرف ماهی و غذاهای دریایی دردتان را دوا نکرد، از پزشک تان بخواهید دوز مناسبی از مکمل ‌های امگا ۳ را برایتان تجویز کند.

با کنجد به داد مفصل‌ هایتان برسید

اگر مفصل ‌های مچ دست ‌و پا، آرنج و زانویتان آسیب‌ دیده و درد در این قسمت ‌ها کلافه‌ تان کرده، بیشتر کنجد بخورید و حتی این ماده غذایی خوش ‌طعم را به‌عنوان یک چاشنی مفید به غذاهایتان اضافه کنید. محققان می‌گویند مصرف کنجد درد مفاصل و درد مبتلایان به آرتروز را کم می‌کند.

با آلو به داد کمرتان برسید

اگر کمردرد نشستن و راه رفتن را برایتان سخت کرده، یک بسته آلو برقانی خشک بخرید، روی میز کارتان بگذارید و هر روز ۴-۵ عدد از آن را میل کنید. این خوراکی که از پس درمان یبوست بر می‌آید، به سالم ماندن استخوان‌ ها هم کمک می‌کند. این ماده نه ‌تنها به بهبود وضعیت استخوان ‌ها کمک می‌کند بلکه درد آن‌ها را هم تسکین می‌دهد. از نظر آن‌ها میوه های خشک تاثیر مثبت زیادی بر سلامت می‌گذارند و تاثیر آلوی خشک در حفظ سلامت استخوان‌ ها هم به خاطر خواص آنتی ‌اکسیدانی و ضد التهابی ‌اش قابل‌ توجه است.

با خیار به داد مچ دست تان برسید

باز هم می‌خواهیم یک خوراکی پرخاصیت برای درمان آسیب‌ دیدگی‌ های مفاصل تان به شما معرفی کنیم. خیار به خاطر سیلیسیوم فراوانی که در خود دارد، به حفظ سلامت مفاصل کمک می‌کند. اگر در مچ دست و آرنج تان درد شدیدی احساس می‌کنید و نگران آسیب دیدن مفاصل تان هستید، بیشتر خیار میل کنید.

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «این خوراکی ها مخصوص پشت میزنشین ها هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..