تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اوج‌گیری مجدد سیاست یکجانبه‌گرایی آمریکا در منطقه/ ضرروت تحقیق بین‌المللی برای روشن شدن ابعاد فاجعه شیمیایی خان شیخون

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز (جمعه) در بدو ورود به مسکو در اظهاراتی عنوان کرد: ما معتقدیم تحولاتی که در دو هفته گذشته در منطقه ما اتفاق افتاده تحولات بسیار قابل توجهی است، به ویژه اینکه ما به عنوان قربانی سلاح شیمیایی همواره هرگونه استفاده از سلاح شیمیایی را توسط هر کسی و علیه هر کسی محکوم کردیم.

وی اضافه کرد: این بار تمام تحقیقات نشانگر یک واقعیت است و آن اینکه هیچ شواهدی برای اتهام مطرح شده مبنی بر استفاده دولت و ارتش سوریه از سلاح شیمیایی در خان شیخون و اینکه کسانی براساس این اتهام غیرمستند اقدام به تجاوز نظامی به سوریه کردند، وجود ندارد.

به گزارش فارس، ظریف ادامه داد: این نشانگر تحولی خطرناک در منطقه ما و اوج گیری مجدد سیاست یکجانبه گرایی است که این سیاست در دوره‌ای هم خود آمریکا را با مشکل مواجه کرد و هم منطقه ما را و هم اینکه نباید فراموش کنیم داعش و گروه‌های تندرو و افراطی زاییده اقدام یکجانبه غیرقانونی آمریکا در منطقه ما هستند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران گفت: ضرورت دارد کشورهایی که با این حرکت موافق نیستند، هم برای یک تحقیق بین‌المللی به منظور روشن شدن ابعاد فاجعه شیمیایی در خان شیخون و هم برای مقابله با یکجانبه‌گرایی‌های آمریکا با هم مشورت و هماهنگی کنند و این فرصت بسیار خوبی بود که بنده و وزیر خارجه سوریه در مسکو هستیم.

وی یادآور شد: البته بعد از سفر بسیار موفقیت آمیز حسن روحانی ریاست جمهوری به روسیه نیاز بود توافقاتی که در سفر بین ایشان و رئیس جمهور روسیه صورت گرفت پیگیری شود و امروز فرصتی داریم در ملاقات دوجانبه‌ای با آقای لاوروف این موضوعات را پیگیری کنیم و هم در ملاقات دوجانبه با ولید المعلم بحث‌های دوجانبه با سوریه را مورد پیگیری و گفت‌وگو قرار دهیم.

به گزارش فارس، ظریف را در این سفر یک روزه حسین جابری‌انصاری معاون عربی و آفریقا و ابراهیم رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/4EO3RF اخبار مرتبط رایزنی ظریف و المعلم درباره آخرین تحولات سیاسی و میدانی سوریه در مسکو96/01/25 - 11:56ایران خواستار اعزام کمیته حقیقت‌یاب به سوریه شد96/01/25 - 11:46ظریف اهداف سفر یک روزه به مسکو را تشریح کرد96/01/25 - 11:31ظریف وارد مسکو شد96/01/25 - 10:50سفر ظریف به مسکو/ شرکت در نشست سه جانبه با لاوروف و المعلم96/01/25 - 10:08



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اوج‌گیری مجدد سیاست یکجانبه‌گرایی آمریکا در منطقه/ ضرروت تحقیق بین‌المللی برای روشن شدن ابعاد فاجعه شیمیایی خان شیخون»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..