تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ظریف تهران را به مقصد مسکو ترک کرد

کد خبر: ۵۱۲۷۹۸

۲۴۸  بازدید

محمد جواد ظریف دقایقی پیش تهران را به مقصد مسکو ترک کرد، سفر ظریف به دعوت سرگئی لاوروف همتای روسی صورت گرفته است.

خبرگزاری ایرنا: محمد جواد ظریف دقایقی پیش تهران را به مقصد مسکو ترک کرد، سفر ظریف به دعوت سرگئی لاوروف همتای روسی صورت گرفته است.

 ظریف قرار است امروز علاوه بر دیدار و گفت و گو با سرگئی لاورف و ولید معلم وزرای امور خارجه روسیه و سوریه، در نشست سه جانبه تهران ، دمشق و مسکو نیز شرکت کند.

محور اصلی این سفر و مذاکرات بررسی آخرین تحولات سوریه و رویکردهای همگرایانه برای حل سیاسی بحران این کشور است.

ظریف در دیدار نخست خود با لاوروف همتای روس در باره مسائل در دستور کار و همچنین موضوع های مورد علاقه مذاکره خواهد کرد.

پس از این نشست دو جانبه، در مذاکرات سه جانبه وزیران امور خارجه ایران، روسیه و سوریه آخرین تحولات این کشور بررسی می‌شود.

هفتم آبان ماه سال گذشته نیز مسکو میزبان نشست وزیران خارجه سه کشور بود که در آن همگرایی ها برای حل بحران سوریه تقویت شد، بگونه ای که یکی از دستاوردهای آن زمینه سازی برای آغاز مذاکرات سوری-سوری در آستانه پایتخت قزاقستان به ابتکار تهران، مسکو و آنکارا است و تاکنون هم چند دور آن برگزار شده است.

مبارزه بی اغماض با تروریسم و تلاش فراگیر برای از سرگیری مذاکرات سوری ژنو که آن زمان به دلیل کارشکنی برخی کشورهای غربی-عربی حامی گروههای مسلح و تروریستی ضدسوری متوقف شده بود، تاکیدهای سه کشور در این مذاکرات را تشکیل می داد.
نتیجه این نشست، همکاری تهران، مسکو و دمشق در مبارزه با تروریسم در منطقه به ویژه همکاری با سوریه علیه تروریست ها بود.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ظریف تهران را به مقصد مسکو ترک کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..