تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بزرگترین دشت نمک جهان

کد خبر: ۵۱۲۴۶۵

۹۰  بازدید

سالار دی یونی در جنوب غربی بولیوی، یکی از چشمگیرترین مکان های جنوب آمریکاست و عکاسان دسته دسته به اینجا می آیند تا از مناظر خیره کننده آن عکاسی کنند.

برترین ها: سالار دی یونی در جنوب غربی بولیوی، یکی از چشمگیرترین مکان های جنوب آمریکاست. عکاسان دسته دسته به اینجا می آیند تا از مناظر خیره کننده آن عکاسی کنند که توسط پدیده های زمین شناسی شگفت انگیز، چشمه های زیرزمینی ودریاچه های آب شور تشکیل شده اند. این دشت 10582 کیلومترمربع مساحت دارد و بزرگترین دشت نمک جهان است.تخمین زده می شود که سالار دی یونی 10 میلیارد تن ذخیره نمک داشته باشد.

حدود 30 تا 40 هزار سال پیش، این منطقه بخشی از یک دریاچه ماقبل تاریخ به نام دریاچه مینچین بود. این دریاچه سرانجام خشک شد و از آن دو دریاچه امروزی پوپو و اورو اورو و دو دشت نمک سالار دی یونی و سالار دی کویپاسا باقی ماند. در فصول خشک دشت کاملا با نمک خشک پوشیده شده اما در فصول مرطوب آب دریاچه های اطراف بالا آمده و لایه نازکی از آب روی دشت را گرفته و منظره باشکوهی را تشکیل می دهد.

 بزرگترین دشت نمک جهان بزرگترین دشت نمک جهان  بزرگترین دشت نمک جهان  بزرگترین دشت نمک جهان  بزرگترین دشت نمک جهان  بزرگترین دشت نمک جهان  بزرگترین دشت نمک جهان  بزرگترین دشت نمک جهان  بزرگترین دشت نمک جهان  بزرگترین دشت نمک جهان 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بزرگترین دشت نمک جهان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..