تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مصرف قلیان جدی ترین تهدید برای سلامت شما!

باید توجه داشت که قلیان تمام خطرات سیگار برای سلامتی را دارد و باعث ورود مواد سرطان‌زا به ریه افراد می‌شود. حتی دود دست دوم قلیان هم بسیار خطرناک است.

آنچه را که نمی دانید به شما صدمه خواهد زدحقیقت را دریابید

با یک نوبت کشیدن  قلیان حجم زیادی از ترکیبات سمی مانند منواکسید کربن، فلزات سنگین و مواد شیمیایی سرطان زا وارد ریه می شود.آب مورد استفاده در قلیان، فقط 5% از این مواد مضر را تصفیه می کند و 95 % باقیمانده استنشاق می شود.

مقایسه قلیان با سیگار

– برخی تصور می کنند کشیدن قلیان ضرر کمتری نسبت به کشیدن سیگار دارد در صورتی که قلیان تمام خطراتی که سیگار برای سلامتی دارد را ایجاد می کند.

– با توجه به حالت کشیدن قلیان – تعداد پوک زدن، عمق استنشاق و طول مدت کشیدن قلیان – افرادی که قلیان می کشند غلظت های بالاتر از سموم را نسبت به دود سیگارجذب کنند.

– کشیدن قلیان خطر ابتلا به سرطان های دهان، ریه، معده و مری افزایش می دهد و باعث کاهش عملکرد ریه و کاهش باروری می شود.

– توتون قلیان به طورخاص و با اسانس ها و طعم های مختلف ساخته می شود تا برای جوانان جذاب به نظر آید. توتون طعم دار خطر اعتیاد به توتون را افزایش می دهد.

– کشیدن قلیان معمولا به شکل جمعی انجام می شود و در صورت استفاده مشترک از “دهانی”، خطر ابتلاء به بیماری های واگیرمانند سل و هپاتیت افزایش می یابد.

دود استنشاقی حاصل از  یک ساعت کشیدن قلیان 200 – 100 برابر کشیدن یک نخ سیگار است و ریه ها را در معرض حجم بالاتری از دود قرار می دهد.

کشیدن قلیان انتخاب سالمی به جای سیگار نیست.

دود قلیان و سرطان

دود قلیان حاوی مواد سمی متعددی است که خطر ابتلاء به سرطان های دهان، ریه و مثانه را افزایش می دهد.

ذغال چوب که برای حرارت دادن توتون قلیان استفاده می شود با تولید مقادیر بالایی مونو اکسید کربن، نیکوتین، آرسنیک، کبالت، نیکل و مواد شیمیایی سرطان زا خطر جدی برای سلامتی ایجاد می کند.

این ترکیبات در مقایسه با سیگار به مراتب بیشتر و اثرات سوء آن نیز برای مصرف کننده و همچنین افراد در معرض دود تحمیلی شدیدتر می باشد.

دود دست دوم قلیان خطر زیادی برای افرادی که قلیان نمی کشند ایجاد می کند.

هشدار

– مصرف کنندگان قلیان و اطرافیان آنها که در معرض دود تحمیلی آن قرار دارند، همچون مصرف کنندگان سیگار مبتلا به انواع سرطان ها، بیماری های قلبی – عروقی و تنفسی خواهند شد.

– خطر ابتلا به سرطان ریه در افرادی که قلیان و سایر مواد دخانی مصرف می کنند 5 برابر افرادی است که مصرف کننده این مواد نیستند.

– زنانی که در طول دوران بارداری خود مصرف کننده قلیان بوده یا در معرض دود قلیان اطرافیان قرار گرفته‌اند، وزن نوزادانشان در هنگام تولد کمتر از حد طبیعی بوده و خطر ابتلا به بیماری های ریوی در این نوزادان بیشتر است.

– چروکیدگی پوست، پیری زودرس، تیرگی زیر چشم و لب ها، زردی و فساد دندان ها از دیگر آثار مصرف قلیان است.

– هر فرد مصرف کننده قلیان در هر وعده مصرف معادل 80 تا 100 نخ سیگار دود دریافت می کند.

مصرف دخانیات و تنباکو با افزایش خطر حداقل  15 نوع سرطان ارتباط دارد.

منبع :زندگی آنلاین




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مصرف قلیان جدی ترین تهدید برای سلامت شما!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..