تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قوانین فرودگاهی ترکیه

کد خبر: ۵۰۶۵۲۵

۵۹۸۳  بازدید

وب‌سایت کارناوال - زهرا میرزایی: این روزها شاهد سفرهای زیادی به شهرهای مختلف کشور ترکیه هستیم و این سرزمین به جذاب ترین مکان ها نزد توریست ها تبدیل شده است، به همین منظور سالانه میلیون ها ایرانی در فرودگاه های این کشور رفت و آمد می کنند.

همیشه رفت و آمد و سفرهای هوایی دغدغه های خاصی دارد، همیشه دلهره داریم و ساعت ها پیش از پرواز به فرودگاه می رویم که مطمئن باشیم همه ی مدارک را با خود برده ایم یا اشیای داخل چمدانمان مشکلی نداشته باشند و مشکلاتی از این دست. به همین خاطر در تلاش هستیم شما را با قوانین فرودگاهی کشورهای مختلف بیشتر آشنا کنیم تا کمی از این نگرانی های شما کاسته شود.

در اینجا می خواهیم بررسی کنیم که شما در هنگام سفر به ترکیه چه وسایلی را نمی توانید همراه داشته باشید و یا اگر دارید شامل چه تبصره هایی می شود، همچنین اشیایی که گاهی همراه داشتنشان برایمان شک برانگیز هستند را بررسی خواهیم کرد. بنابراین امروز به فرودگاه های ترکیه سر می زنیم تا قوانین ورود و خروج به این کشور را بررسی نماییم.

قوانین فرودگاهی ترکیه | ضوابط ورود و خروج اطلاعات ضروری درباره ترکیه

در اینجا اشاره ای داریم به اطلاعاتی که حتما پیش از سفر به ترکیه باید بدانید، موضوعاتی مانند احد پول، پیش شماره تلفن و…

پایتخت:

آنکارا

ارز مبادلاتی کشور:

لیر جدید ترکیه با کلمه اختصاری TRY

کد تلفن:

۹۰

روزهای کاری بانک ها:

همه ی روزهای هفته به جز شنبه و یکشنبه

قوانین فرودگاهی ترکیه | ضوابط ورود و خروج
مقررات ورود به کشور ترکیه

 در کشور ترکیه در زمان های گوناگون قوانین ورود و خروج کالاها تغییر می کند اما در حال حاضر محدودیت و قوانین به شرح زیر هستند:

– همراه داشتن مایعات ممنوعیتی ندارد زیرا افراد زیادی برای سوغات یا استفاده ی شخصی اشیایی از قبیل عطر و… را از این کشور خریداری می کنند یا از قبل همراه دارند اما باید توجه داشته باشید که میزان مایعات نباید از ۱۰۰ میلی لیتر بیشتر باشد. همچنین مایعات باید در شیشه های شفاف قرار داشته باشند. اما حداکثر ۵ بطری عطر که جمیعا ۱۲۰ میلی لیتر باشند را می توانید از ترکیه وارد یا خارج نمایید.

* دارو و غذای کودک اگر به صورت مایع باشند اما در بسته بندی اصلی خود قرار داشته باشند شامل قانون ۱۰۰ میلی لیتر مایعات نمی شوند.

* مایعات اگر در کیسه ای مهر و موم شده و ظرفی تیره باشد ممکن است توسط مامورین فرودگاه باز و بررسی گردد.

– باید لب تاپ، کامپیوتر و لوازم الکترونیکی بزرگ را پیش از رسیدن به قسمت بازرسی فرودگاه از کیف خود خارج کرده و جداگانه به ماموران تحویل دهید در غیر این صورت چمدان شما دچار مشکل خواهد شد.

– ورود و خروج دارو ممنوعیتی ندارد اما بهتر است آن ها را در کیف دستی خود قرار دهید تا در بازرسی چمدان ها دچار دردسر باز کردن چمدان نشوید.

– اگر دارو، شیر خشک، شیر مادر دوشیده شده یا مواد غذایی هم همراه دارید بهتر است با مامورین فرودگاه در میان گذارید تا دچار مشکل نشوید.

– هر فرد فقط می تواند از هر نوع لوازم الکترونیکی یک دستگاه همراه داشته باشد.

– حداکثر سه ابزار موسیقی می توانید همراه داشته باشید.

– همراه داشتن سیگار و متعلقاتش نیز قوانینی دارد که به شرح زیر است:

حداکثر ۲۰۰ نخ سیگار

۵۰ سیگار برگ

۲۰۰ گرم توتون و تنباکو

۵۰ گرم تنباکوی جویدینی

– حداکثر ۱ و نیم کیلو قهوه و ۱ و نیم کیلو از هر نوع قهوه ی فوری، ۵۰ گرم چای می توانید همراه داشته باشید.

– شیرینی و شکلات هم از هر یک فقط ۱ کیلو می توانید همراه داشته باشید.

– همراه داشتن اشیای نوک تیز و خطرناک مانند چاقو و شمشیر، قیچی و… ممنوع است.

– همراه داشتن انواع مواد مخدر بخصوص ماری جوانا اکیدا ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.

– همراه داشتن هرگونه مواد منفجره در فرودگاه های ترکیه ممنوع است.

– در میزان ورود ارز خارجی هیچ محدودیتی وجود ندارد.

قوانین فرودگاهی ترکیه | ضوابط ورود و خروج قوانین فرودگاهی ترکیه | ضوابط ورود و خروج 
مقرارات خروج از کشور ترکیه

توجه داشته باشید که مقررات ورود و خروج و وسایلی که غیر قانونی محسوب می شوند ممکن است تغییر کنند و این مواردی که ذکر می شود متعلق به هم اکنون (سال ۲۰۱۷ میلادی) می باشد. در ضمن توجه داشته باشید برخی موارد مانند همراه داشتن اشیای نوک تیز و خطرناک، مواد مخدر و منفجره به طور کلی در فرودگاه های این کشور ممنوع است و ارتباطی با این که شما در حال ورود به کشور یا خروج از آن هستید، نخواهد داشت.

نگاهی داریم به قوانین فرودگاهی در هنگام خروج از ترکیه:

– اگر اشیای عتیقه ای با قیمت بالای 15،۰۰۰ دلار همراه دارید باید مدارک مالکیت آن همراهتان باشد، اما اگر آن شئ در هنگام ورود به ترکیه نیز همراهتان بود باید به مامورین اطلاع داده و شئ را ثبت نمایید. در این حالت در هنگام خروج با مشکلی مواجه نخواهید شد.

– اگر فرش قیمتی و نفیسی خریداری نموده اید باید رسید خرید همراهتان باشد.

* ورود و خروج اشیای عتیقه و قیمتی به ترکیه بسیار با دقت انجام می پذیرد، پس اگر وسیله ی عتیقه ای که همراه دارید، ضروری نیست آن را با خود نبرید.

– خروج لیر از ترکیه تا مقدار ۵،۰۰۰ دلار مجاز است. به این موضوع خوب دقت کنید زیرا اگر بیش از آن همراه داشته باشید به سرعت مصادره شده و جزو انواع دولت ترکیه محسوب می شود.

 قوانین فرودگاهی ترکیه | ضوابط ورود و خروج قوانین فرودگاهی ترکیه | ضوابط ورود و خروج   
پیشنهاداتی مفید برای مسافران فرودگاه های ترکیه

در حال حاضر امنیت در فرودگاه های ترکیه نقشی اساسی دارد به همین منظور بازرسی ها بسیار قوی تر از گذشته انجام می پذیرند به همین منظور پیشنهاداتی داریم که عبور شما از فرودگاه های ترکیه را آسان تر می کند:

– پیشنهاد می کنیم که چمدان خود را خوب ببندید و به آن قفل بزنید زیرا شاید فردی وسایل غیرقانونی خود مانند مواد مخدر را در چمدان شما قرار دهد پس باید خوب از محتویات چمدانتان مطلع باشید. از یاد نبرید که با کشف این گونه مواد در داخل چمدان شما مامورین سخنانتان را باور نخواهند کرد.

– وسایل گرانبهای خود از قبیل طلا، جواهرات و… را در کیف دستی خود قرار دهید زیرا فرودگاه مسئولیتی در قبال گم شدن آن ها از چمدانتان نخواهد داشت.

– باید ژاکت، کت، کاپشن و لباس هایی از این قبیل خود را در آورید و آن ها را درون دستگاه امنیتی قرار دهید پس توجه داشته باشید که شئ در لباس هایتان نباشد که از جیب شما سقوط کند.

– هرگونه شئ که امنیت مسافران هواپیما را به هر شکلی به خطر بیندازد، ورودش به فرودگاه ها ممنوع است. پس خوب به وسایلی که همراه دارید دقت کنید.

– هنگام تحویل چمدان خوب دقت کنید تا اشتباه چمدانی را بر ندارید در ضمن توجه داشته باشید که چمدانتان حتما برچسب داشته باشد زیرا فرودگاه ها موظفند به چمدان های تحویل داده شده برچسبی برای شناسایی بزنند و اگر برچسب نداشته باشد شاید بعدها دچار مشکل شوید.

– چمدان شما پس از تحویل نباید هیچ گونه آسیبی دیده باشد در صورت مشاهده ی هرگونه آسیب مشکل را با مسئولین در میان گذارید.

– انواع وسایل فلزی را باید در کیف دستی قرار دهید زیرا وجودشان در چمدان شاید سبب باز شدن چمدان شما شود.

– توجه داشته باشید ورود و خروج حیوانات خانگی در هر فرودگاه قوانین مخصوص به خود را دارد بنابراین اگر حیوان خانگیتان را همراه می برید با توجه با این که به چه فرودگاهی خواهید رفت قوانین مخصوصش را پرس و جو کنید.

 قوانین فرودگاهی ترکیه | ضوابط ورود و خروج
نگاهی به مقررات جانبی و مهم

در این جا برخی از مقررات از جمله مالیات، گذرنامه و… در ترکیه را مرور می کنیم.

زمان مناسب برای حضور در فرودگاه:

بهترین زمان ۲ ساعت قبیل از زمان پرواز است.

مالیات:

توجه داشته باشید که مالیات و ارزش افزوده بر روی همه ی کالاهایی که خریداری می کنید حساب می شود. بنابراین اگر توریستی سفر می کنید و ساکن ترکیه نیستید موظف به پرداخت مالیات نمی باشید پس باید به باجه ی مخصوص مالیات در فرودگاه مراجعه کرده و با ارائه ی فاکتور مبلغی که مالیات پرداخت نموده اید را باز پس بگیرید.

گذرنامه:

باید گذرنامه ی شما حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد.

ویزا:

ایرانی ها برای ورود به ترکیه نیاز به ویزا ندارند.

گواهی سلامت:

برای ورود به ترکیه لازم نیست گواهی سلامت همراه داشته باشید تنها در صورتی که حیوان خانگی همراه دارید باید کارت واکسیناسیونش را با خود ببرید.

 قوانین فرودگاهی ترکیه | ضوابط ورود و خروج
قوانین فرودگاهی ترکیه | ضوابط ورود و خروج



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قوانین فرودگاهی ترکیه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..