تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تغییرات ژنتیکی در کودک نتیجه سیگار کشیدن والدین

در یک تحقیق جدید که با موضوع تاثیر سیگار کشیدن والدین بر روی تغییرات ژنتیکی کودکان صورت گرفت مشخص شد کودکانی که والدین آنها دخانیات استعمال می کنند با افزایش احتمال بروز سرطان مواجه خواهند شد.طبق نتایج یک مطالعه جدید، بین سیگار کشیدن والدین و تغییرات ژنتیکی مرتبط با شایع ترین نوع سرطان در دوره کودکی ارتباط وجود دارد.

در مطالعه قبلی ارتباط بین سیگار کشیدن والدین، بخصوص پدران، با «لوسمی لنفوبلاستیک حاد» (ALL) دوره کودکی به اثبات رسیده بود، اما این مطالعه برای اولین بار رابطه بین سیگار کشیدن والدین را با تغییرات ژنی خاص در سلول های تومور سرطان نشان می دهد.

این مطالعه شامل ۵۵۹ بیمار ALL در دوره کودکی در کالیفرنیا بود.

آدام دی اسمیت، سرپرست تیم تحقیق در دانشگاه کالیفرنیا، در این باره می گوید: «نرخ درمان ALL کودکی تا ۹۰ درصد است اما بازماندگان این بیماری با افزایش ریسک ابتلا به سرطان دوم، بیماری قلبی و سایر مشکلات سلامت ناشی از تاثیرات شیمی درمانی مواجه هستند.»

به گفته اسمیت، «تحقیق ما متمرکز بر تلاش برای یافتن فاکتورهای پرخطر لوسمی دوره کودکی بود تا بتوان روزی از این بیماری پیشگیری کرد.»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تغییرات ژنتیکی در کودک نتیجه سیگار کشیدن والدین»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..