تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تاسیس دانشکده‌های دندانپزشکی محدود شود

تاسیس دانشکده‌های دندانپزشکی محدود شودعباسعلی جوادی رییس نظام پزشکی اصفهان در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ضمن تبریک روز دندانپزشک به جامعه دندانپزشکی کشور و آرزوی توفیق روز افزون برای یکایک آن‌ها، بیان داشت: یکی از معضلاتی که اکنون درجامعه دندانپزشکی با آن مواجه هستیم، گسترش بی رویه دانشکده‌های دندانپزشکی است که باید محدودیت‌های لازم برای تاسیس این دانشکده‌ها اعمال شود.

وی با بیان اینکه با گسترش کمی دانشکده‌های داندانپزشکی شاهد افزایش تعداد فارغ التحصیلان این رشته هستیم، افزود: دندانپزشکان جوان مانند پزشکان عمومی با معضل بیکاری مواجه هستند با این تفاوت که پزشکان عمومی در قالب طرح پزشک خانواده و سیستم ارجاع به کار گرفته می‌شوند در حالی که جایگاهی برای دندانپزشکان در این طرح دیده نشده است.

وی با اشاره به گرانی مواد و تجهیزات دندانپزشکی ادامه داد: علاوه بر این توان پایین مردم در پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی سبب شده تا میزان مراجعات به مطب‌های دندانپزشکی کاهش چشمگیری داشته باشد و خود این امر به بیکاری دندانپزشکان جوان دامن زده است.

رییس شورای هماهنگی استان اصفهان با بیان این که اغلب دندانپزشکان نیازمند سرمایه اولیه برای تاسیس مطب هستند، تصریح کرد: با توجه به ازدیاد درمانگاههای دندانپزشکی در کلان شهر‌ها، سرمایه گذاری برای تاسیس مطب بازدهی نداشته و اکثر دندانپزشکان با درآمدهای پایین در این مراکز مشغول به کار می‌شوند.

جوادی با گریز به مبحث تعرفه‌های خدمات دندانپزشکی اذعان داشت: تعیین تعرفه خدمات دندانپزشکی متاثراز شرایط مختلفی است که قاعدتا باید متناسب با تورم و گرانی مواد و تجهیزات رشد داشته باشد، اما از سوی دیگر باید این مساله را در نظر گرفت که مردم توان پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی را ندارند؛ و بیمه‌ها هم با توجه به منابع مالی خود توان ورود به این حوزه را ندارند. 

وی با اشاره به شرایط اقتصادی موجود یادآور شد: در صورت کاهش تعرفه‌ها مواد مرغوب برای ترمیم و درمان دندان‌ها به کار گرفته نمی‌شود و یک راهکار این است که تعرفه دستمزد و مواد مصرفی جداگانه برای بیمار محاسبه شود و ورود بیمه‌های تکمیلی به این حوزه تا حدودی می‌تواند کمک کننده باشد.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تاسیس دانشکده‌های دندانپزشکی محدود شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..