تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چه زمانی مراقب آب بدن خود باشیم

آب کافی بنوشیم، چرا که کمبود آب باعث اختلال ادراک و کاهش استقامت بدن می شود. یک فرد بالغ به طور متوسط روزانه ۲/۶ لیتر آب به واسطه تنفس، تعریق، ادرار و… از دست می دهد. مقداری از این آب از طریق غذا و ساختار بدن جبران می شود، باقی مانده آن که حدود ۱/۹ لیتر برای مردان و ۱/۵ لیتر برای زنان است، باید از طریق نوشیدن مایعات در طول روز تامین شود.

هنگام ورزش

انرژی مصرف شده در هنگام ورزش، بدن را گرم می کند و تنظیم حرارت بدن باعث تعریق می شود. برای جبران آب از دست رفته باید قبل، بعد و در طول ورزش مایعات نوشید.

در آب و هوای گرم

آبی که بدن از طریق تعریق در هوای گرم از دست می دهد باید با نوشیدن مایعات جبران شود.

هنگام افزایش سن

با افزایش سن احساس تشنگی کاهش می یابد. همچنین بدن توانایی خود را برای نگه داشتن ادرار از دست می دهد و در نتیجه آب بیشتری از بدن خارج می شود. برای تامین آب کافی در بدن باید به مصرف آن توجه جدی داشت.

در دوران بارداری و شیردهی

اکثر زنان در دوره باردرای به طور متوسط ۱۲ کیلو اضافه وزن پیدا می کنند که بیشتر این وزن اضافی را آب تشکیل می دهد. ۸۰ درصد جفت و ۷۵ تا ۹۰ درصد وزن جنین از آب تشکیل شده است. بنابراین در این دوران باید روزانه ۳۰۰۰ میلی لیتر بیشتر از حد معمول آب نوشید. همچنین شیر مادر از ۸۸ درصد آب تشکیل شده و زنان شیرده برای حفظ آب بدن خود، نیاز به مایعات بیشتری دارند. در دوران شیردهی باید روزانه ۶۰۰ الی ۷۰۰ میلی لیتر بیشتر از حد معمول آب نوشید.

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چه زمانی مراقب آب بدن خود باشیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..