تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آرامگاه شاه زنده | قبرستان باستانی در ازبکستان+تصاویر

آرامگاه شاه زنده، شاه زنده یک قبرستان باستانی در بخش شمال شرقی شهر سمرقند ازبکستان است

آرامگاه شاه زنده

شاه زنده یک قبرستان باستانی در بخش شمال شرقی شهر سمرقند ازبکستان است که شامل تعداد زیادی مقبره و آرامگاه می شود. رنگ های آبی روشن دیواره های آرامگاه ها در کنار آثار هنری و خاص معماری و کاشی کاری اسلامی هر کدام از این آرامگاه ها را به اثری منحصر به فرد و باورنکردنی تبدیل کرده است.

 آرامگاه شاه زنده | قبرستان باستانی در ازبکستان

ترجمه ی نام این مکان Shah i Zinda همان «شاه زنده» است که به پادشاه قثم بن عباس (یکی از خویشاوندان حضرت محمد که باور می رود حدود قرن هفتم میلادی برای تبلیغ دین اسلام به سمرقند آمده باشد) اشاره دارد.

 آرامگاه شاه زنده | قبرستان باستانی در ازبکستان

آرامگاه های این مجموعه بین قرن نهم تا چهاردهم و همچنین بعدها در طول قرن نوزدهم ساخته شده اند. بهترین زمان برای بازدید از این مجموعه در ماه های سپتامبر و مارچ است که دمای هوا دلپذیر می گردد.

 آرامگاه شاه زنده | قبرستان باستانی در ازبکستان

توجه کنید که حداقل یک ساعت برای بازدید از این مقبره ها زمان لازم دارید.

 آرامگاه شاه زنده | قبرستان باستانی در ازبکستان

لست سکند

اخبار مرتبط:

شیخان ,دومین قبرستان تاریخی جهان اسلام +تصاویر

گشتی در قبرستان‌های تاریخی قشم +تصاویر

آرامگاه شیخ مصلح الدین سعدی شیرازی+تصاویر

آرامگاه بوعلی‌ سینا همدان +تصاوير

تصویری از آرامگاه حضرت حمزه(ع)




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آرامگاه شاه زنده | قبرستان باستانی در ازبکستان+تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..