تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نشانه های افسردگی فصلی که باید آنها را بشناسید

نشانه های افسردگی فصلی را که در هر فصلی ممکن است به سراغ افراد بیاید..

نشانه های افسردگی فصلی که باید آنها را بشناسید

نشانه های افسردگی فصلی

یک روانشناس با تشریح علائم بروز افسردگی فصلی گفت: مقاومت نسبت به درمان و مراجعه نکردن به پزشک در زمان بروز افسردگی باعث تشدید بیماری و کند شدن روند درمان می‌شود، متاسفانه در کشور ما باور عمومی و اشتباه مانع پیگیری روند بیماری می‌شود زیرا افراد تصور می‌کنند با مصرف داروهای اعصاب و افسردگی به آن اعتیاد پیدا می‌کنند.

 نشانه های افسردگی فصلی که باید آنها را بشناسید

قاسم زاد، روانشناس در مورد بروز افسردگی فصلی اظهار کرد: برخی همزمان با تغییر فصل با اختلالات خلقی و روحی مواجه می‌شوند که با توجه به علائم آن می‌توان نسبت به درمان افسردگی اقدام کرد. در صورتی که فرد در مراحل اولیه بروز بیماری، درمان نشود پس از مدتی روند بیماری شدت گرفته و درمان به سختی محقق می‌شود.

وی در مورد علایم بروز افسردگی فصلی گفت: افسردگی علائم جسمانی و روانی خاصی دارد از جمله علائم جسمی می‌توان به کاهش انرژی، کاهش کارآمدی فرد، تغییر وزن، برهم خوردگی ساعت خواب، تغییر در اشتها و از علائم روانی می‌توان به کند شدن در کارها، بی میلی و تغییر در روابط زناشویی، کاهش میل جنسی، تمایل به گریه کردن و خمودگی اشاره کرد.

قاسم زاد افزود: افرادی که در زندگی خود سابقه بروز افسردگی دارند حتما پس از برخورد با این علائم باید بلافاصله به پزشک مراجعه کنند تا وارد مرحله درمان دارویی شوند و در کنار آن نیز اقدامات روان درمانی و روان شناختی نیز انجام دهند تا بتوانند به صورت عملی با بروز علائم افسردگی مقابله کنند.

 افسردگی در ایام نوروز را با این روشها تسکین دهید

این روانشناس یادآور شد: افسردگی فصلی کاهش روابط بین فردی و خانوادگی را در پی دارد که فرد در روند شغلی و زندگی شاهد افت انرژی و کارایی می‌شود و اطرافیان فرد افسرده با مشاهده چنین حالتی به او تذکر می‌دهند و این مساله می‌تواند از نظر روحی و روانی به فرد آسیب وارد کند زیرا وقتی کارایی فردی کاهش پیدا می‌کند و نمی‌تواند رضایت اطرافیان و کارفرمایان را تامین کند برهمین اساس در پی گلایه‌ها و انتقادات اطرافیان اعتماد به نفس فرد نیز کاهش می‌یابد.

وی تاکید کرد: با وجود این تغییرات زمینه برای نا امیدی، ناتوانی، ناکارآمدی، اضطراب و افسردگی بیشتر فرد مبتلا به اختلال افسردگی فراهم می‌شود البته میزان بروز افسردگی فصلی در پاییز و زمستان بیشتر از سایر فصول است اما برخی از افراد در فصل بهار نیز دچار این مشکل می‌شوند.

قاسم زاد ادامه داد: اگر درمان‌های صحیح و به موقع برای افسردگی صورت گیرد از بروز مجدد آن جلوگیری می‌شود اما در این نوع اختلال، فرد با هوشیاری و آگاهی کامل به بیماری مبتلا می‌شود برهمین اساس خود فرد می‌تواند سریع به پزشک مراجعه کند.

این روانشناس گفت: در سایر کشورهای دنیا وقتی فرد با علائم بروز افسردگی مواجه می‌شود در همان مراحل اولیه به پزشک مراجعه و نسبت به درمان اقدام می‌کند اما در کشور ما نوعی مقاومت در مصرف داروها و مراجعه به روانشناس و روانپزشک وجود دارد به طوری که به دلیل باورهای اشتباه عمومی فرد نسبت به درمان و مصرف دارو مقاومت دارد. مردم تصور می‌کنند با مصرف داروهای افسردگی و اعصاب به مرور زمان به آن اعتیاد پیدا می‌کنند در حالی که واقعا چنین نیست و این تصور به اشتباه رواج یافته است.

سلامت نیوز

اخبار مرتبط:

توصیه هایی برای درمان افسردگی

معجزه گیاهان دارویی در درمان افسردگی+عکس

10 روش مفید برای درمان افسردگی

درمان افسردگی با مصرف این ماده غذایی!

 ازدواج درمان افسردگی است؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نشانه های افسردگی فصلی که باید آنها را بشناسید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..