تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برخورد حاکمیت با بحث تعرفه و مالیات پزشکان دوگانه است

وی افزود: حتی در شورای حل اختلاف که مریض اعتراض می‌کند ما منبعی برای تعرفه خدمات نداریم، زیرا تعیین تعرفه کار سختی است و ۴۰۰ خدمت داریم که هنوز به درستی تعریف نشده است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم منبع را همان کتاب ارزش نسبی خدماتی قرار دهیم که ترجمه شده است، در کشور ما قابل انجام نیست و در بخش خصوصی و مطب‌ها تعرفه واحدی که از سوی سازمان نظام پزشکی اعلام شود؛ وجود ندارد.

معاون رفاهی و اجتماعی سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اینکه تعرفه خدمات پزشکی باید افزایش پیدا کند، تصریح کرد: تمام هزینه‌های سیستم درمانی دولتی و خصوصی از حقوق پرسنل گرفته تا مواد مصرفی و تجهیزات پزشکی افزایش دارد، لذا منطق این است که تعرفه خدمات هم افزایش داشته باشد، اما کل جامعه پزشکی از جمله قشر دندانپزشک به واسطه شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و فشاری که بر مردم می‌آید و در راستای خدمتگزاری به مردم با یک تعرفه تعدیل شده خدمات درمانی را به بیماران ارائه می‌دهند.

ساعی با تاکید بر اینکه همکاران دندانپزشک ملاحظات لازم را به لحاظ مباحث اخلاقی و انسانی در جهت دریافت تعرفه‌های خدمات دندانپزشکی از بیماران انجام می‌دهند، گفت: اکثر مردم توان لازم را در پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی ندارند لذا همکاران دندانپزشک به منظور حفظ سلامت دندان‌ها و این که مردم به سمت کشیدن آن سوق داده نشوند تا جای ممکن در قبال ناتوانی بیماران احساس مسئولیت کرده و ازجیب خود سوبسید می‌پردازند.

وی با اشاره به مبحث مالیاتی دندانپزشکان بیان کرد: در جلسه‌ای که با مسئول مالیاتی تهران داشتیم، برآوردشان این بود که درآمد دندانپزشکان چند ده میلیونی است و این سوال مطرح شد آیا دندانپزشکی هم هست که درآمدش کمتر از ۳۰ میلیون تومان باشد؟! در حالی که اکنون دندانپزشکان جوانی داریم که ۲۰ شیفت در هفته کار می‌کنند و درآمد ماهیانه آن‌ها شش میلیون تومان است و این تصور که همه دندانپزشکان درآمدی بالای ۳۰ میلیون تومان دارند، اشتباه است.

معاون رفاهی و اجتماعی سازمان نظام پزشکی با گلایه از این که برخورد حاکمیت با مباحث تعرفه و مالیات پزشکان دوگانه است، افزود: کسی که مطبش بالای شهر است بیشتر از کسی که در پایین شهر مطب دارد باید مالیات پرداخت کند، اما زمانی که صحبت تعرفه به میان می‌آید؛ گفته می‌شود تعرفه بالا و پایین شهر ندارد و باید یکسان باشد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا سازمان‌های بیمه گر خدمات دندانپزشکی را تحت پوشش قرار نمی‌دهند، گفت: بیمه‌ها قدرت پرداخت هزینه‌ها را ندارند، زیرا ریسک پرداخت بالاست و نیاز به کار فنی دارد و سرانه‌ای که از بیمه شده می‌گیرند باید متناسب با ریسک باشد تا متضرر نشوند و در هیچ جای دنیا نیز به این راحتی نمی‌توانند خدمات دندانپزشکی را تحت پوشش بیمه قرار دهند.

ساعی تصریح کرد: بطور مثال در یک خانواده چهار نفره همه اعضا معمولا نیاز به یک خدمت دندانپزشکی از جمله ایمپلنت، پرکردن و ارتودنسی دارند و این نیاز به درمان بیش از سایر حوزه هاست، اما احتمال این که یکی از اعضا نیاز به جراحی قلب پیدا کند به نسبت نیاز به خدمات دندانپزشکی بسیار کم است و بیمه قطعا ضرر می‌کند.

وی در خصوص اظهار نظر کارشناسی سازمان نظام پزشکی در زمینه تعرفه خدمات دندانپزشکی اظهار داشت: این که هر سال سازمان نظام پزشکی تعرفه‌ای در مورد دندانپزشکی ارائه دهد، وجود ندارد بلکه یک کار تعریف کرده و آن را اعلام می‌کند و عدد کا هر ساله مشخص می‌شود و برای هر خدمت بستگی دارد که چند کا تعریف شده باشد.

معاون رفاهی و اجتماعی سازمان نظام پزشکی افزود: در عمل فاکتورهای مختلفی در درمان‌های دندانپزشکی موثر است و بسیاری از خدمت‌ها در تعرفه‌ها دیده نمی‌شود، بنابر این هر دندانپزشک یک افزایش منطقی متاثر از تورم و شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه برای تعرفه خدماتی که به بیماران ارائه می‌دهد در نظرگرفته و در نهایت سوبسید را خود دندانپزشکان می‌دهند.

وی در خصوص وضعیت کاری دندانپزشکان جوانی که تازه فارغ التحصیل شده اند، اظهار داشت: تا چندین سال قبل دندانپزشکی که برای کار مراجعه کند، نداشتیم اما اکنون نه صرفا دندانپزشکان جوان بلکه افراد با سابقه ۲۰ سال نیز به سازمان نظام پزشکی مراجعه و جویای کار هستند، زیرا مطب آنها گردش مالی ندارد و به دنبال کار در مراکز دولتی یا خصوصی هستند.

ساعی افزود: این بدان معناست که وضعیت اقتصاد سلامت در حوزه دندانپزشکی مناسب نیست که می‌تواند به دلایل مختلف از جمله افزایش تعداد دندانپزشکان، کاهش توان مالی مردم و افزایش هزینه‌های مطب باشد.

وی یاد آور شد: طی دو سال اخیر اقبال به رشته دندانپزشکی کاهش داشته است در حالی که تا چند سال گذشته جزء اولین رشته هایی بود که داوطلبان برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کردند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برخورد حاکمیت با بحث تعرفه و مالیات پزشکان دوگانه است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..