تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لاکتوز | علائم این که ما نمیتوانیم لاکتوز را تحمل کنیم

لاکتوز یا قند شیر یک دی ساکارید است که به وفور در شیر یافت می شود. نام لاکتوز از لاکت که درلاتین به معنای شیر است وپسوند اوز که برای نامگذاری قندهابکار می رود ریشه گرفته است.

لاکتوز

اختلال «عدم تحمل لاکتوز» ممکن است موجب بروز علائمی مانند نفخ، گاز و اسهال بعد از خوردن غذا یا نوشیدن محصولات لبنی شود.

عدم تحمل لاکتوز، همچنین معروف به کمبود لاکتاز، به نوعی بیماری اطلاق می شود که فرد قادر نیست قند شیر (لاکتوز) موجود در محصولات لبنی را به طور کامل هضم کند. این بیماری معمولا خطرناک نیست، اما علائم عدم تحمل لاکتوز می‌تواند ناراحت‌کننده باشد.

لاکتوز

با توجه به یافته های منتشره احتمال دارد افراد به طور ژنتیکی مستعد ابتلا به عدم تولید آنزیم لاکتاز باشند و یا این شرایط، ناشی از بیماری یا آسیب دیدگی روده کوچک، از جمله عمل جراحی یا عفونت باشد.
در بزرگسالانی که مبتلا به عدم تحمل لاکتوز هستند، لاکتوز توسط باکتری تخمیر شده و در روده بزرگ متابولیزه می شود تا گاز و اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه را تولید نماید. به گفته محققان، این امر منجر به دردهای شکمی، نفخ، اسهال، نفخ و تهوع می شود که شدت علائم تا حد زیادی بستگی به سرعت مصرف لاکتاز موجود در دستگاه گوارش دارد.
طبق اعلام موسسه ملی دیابت و بیماری های گوارشی و کلیوی، عدم تحمل لاکتوز می تواند منجر به بروز مشکلات زیر شود
- علائم ناراحت کننده گوارشی به دلیل ناتوانی در هضم لاکتوز؛
- کمبود کلسیم و ویتامین D به دلیل مصرف ناکافی محصولات لبنی؛
- ابتلا به پوکی استخوان که همراه با استخوان های نازک و شکننده است.

مهر

اخبار مرتبط :

سئوالاتي راجع به عدم تحمل لاکتوز

عدم تحمل لاکتوز به چه معناست

بستنی گیاهی بدون لاکتوز

چرا شیر به بعضی‌ها نمی‌سازد

چرا بعد از خوردن شیر دچار مشکلات گوارشی می شویم




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لاکتوز | علائم این که ما نمیتوانیم لاکتوز را تحمل کنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..