تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کوآلکوم ۸۱۵ میلیون دلار حق اختراع را به بلک‌بری پس می‌دهد/ روابط کوآلکوم و اپل بحرانی‌تر شد

کوآلکوم ۸۱۵ میلیون دلار حق اختراع را به بلک‌بری پس می‌دهد/ روابط کوآلکوم و اپل بحرانی‌تر شد

به گزارش خبرآنلاین، پس از انتشار این خبر سهام بلک بری 19 درصد رشد پیدا کرد.

کوآلکوم که با رأی هیئت موافق نبود مجبور است 814.9 میلیون دلار از حق اختراع پرداخت‌شده از سوی بلک بری بین سال‌های 2010 تا 2015 را بازگرداند.

 بلک بری ادعا کرده بود طبق برنامه موسوم به حق اختراع کوآلکوم / Qualcomm's royalty cap مبلغی بیش‌ازحد به کوآلکوم پرداخت کرده است که هیات داوری برای حل مناقشه تشکیل شد و سرانجام با محاسبه مجدد معلوم شد تراشه ساز آمریکایی بیش‌ازحد معمول و تعریف‌شده پول از بلک بری گرفته است.

قرار است مبلغ سود و هزینه‌های دادرسی حقوقی نیز به مبلغ موردنظر افزوده‌شده و سی‌ام ماه می  رقم نهایی اعلام شود.

اپل نیز ژانویه امسال با شکایت رسمی از کوآلکوم ادعا کرد تراشه ساز آمریکایی 5 برابر بیشتر از عرف از این کمپانی حق اختراع گرفته است.

مدیران حقوقی اپل می‌گویند رقمی که کوآلکوم از اپل گرفته است 5 برابر بیشتر از رقم دریافتی کوآلکوم از سایر سازندگان گوشی‌های هوشمند بوده و این منصفانه نیست.

اپل مدعی شده است کوآلکوم بیش از 1 میلیارد دلار از آنها اخاذی کرده است.

کوآلکوم نیز دوشنبه این هفته با طرح ادعای متقابل حقوقی اعلام کرد اپل موافقت‌نامه رسمی میان دو کمپانی را نقض کرده است و مفاد قرارداد درباره آیفون و آی پد را زیر پا گذاشته است. همچنین مدعی شده است که اپل در آیفون 7 با دست‌کاری فنی از پرفورمنس کامل و تعریف‌شده مودم کوآلکوم استفاده نکرده است و چهره فنی کوآلکوم را در نزد رقبا مخدوش کرده است.

مودم ساخت کوآلکوم به نام X12 سرعتی معادل 600 مگابیت بر ثانیه دارد و سرعت مودم اینتل XMM 3360 نیز 450 مگابیت بر ثانیه تعریف‌شده و این در حالی است که آیفون روی اپراتورهای ورایزون و اسپرینت از مودم کوآلکوم است و مودم روی آیفون AT&T از نوع اینتل و اپل سرعت 600 کوآلکوم را به 450 کاهش داده است تا صدای کاربران به دلیل اختلاف سرعت درنیاید.

به همین دلیل کوآلکوم با طرح ادعاهای واهی سعی دارد اذهان عمومی را منحرف کند تا سیستم اخاذی گونه خود را که سال‌هاست با آن سازندگان موبایل را می‌دوشد، زیر سؤال نبرد!

 

5656




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کوآلکوم ۸۱۵ میلیون دلار حق اختراع را به بلک‌بری پس می‌دهد/ روابط کوآلکوم و اپل بحرانی‌تر شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..