تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیمه خدمات دندانپزشکی مانند سایر بخش‌های سلامت امکان ندارد

حسین اکبری عضو هیات مدیره بیمه سلامت ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص پوشش بیمه‌ای خدمات دندانپزشکی اظهار داشت: پوشش هدفمند خدمات دندانپزشکی برای گروههای خاص بصورت علمی و تجربی پذیرفته شده است، اما گسترش آن برای تمامی آحاد جامعه امکان پذیر نبوده و کار درستی نیست.

وی با اشاره به اینکه اصالت بیمه در این است تا در جایی ورود کند که ریسک خطر وجود دارد؛ افزود: اگر وجود خطر در یک حوزه اعم از سلامت، ساختمان و تصادفات قطعی باشد ورود بیمه معنا ندارد و در حوزه دندانپزشکی نیز به دلیل قطعیت پوسیدگی دندان بیمه ورود پیدا نمی‌کند.

وی با بیان اینکه به دلیل نبود مراقبت و نوع تغذیه همواره پوسیدگی دندان در افراد وجود داشته و تکرار می‌شود؛ ادامه داد: مراجعه یکباره به حوزه دندانپزشکی افراد را بی نیاز نکرده و همواره مراجعات بعدی را در پی دارد و به همین دلیل افراد تا حد ممکن مراجعه به دندانپزشک را به تعویق می اندازد و زمانی به فکر رسیدگی به وضعیت دهان و دندان خود می‌افتند که هزینه‌های زیادی را باید پرداخت کنند.

مشاور بیمه و سلامت وزیر رفاه با اشاره به اینکه در سایر کشور‌ها نیز خدمات دندانپزشکی به صورت فله‌ای تحث پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد، تصریح کرد: افراد در سنین مختلف با پرداخت حق بیمه‌های متفاوت تحت پوشش بیمه در بخش خصوصی قرار می‌گیرند.

اکبری با تاکید بر اینکه بخش دولتی و حاکمیت باهدف و شاخص معینی دربحث پیشگیری و درمان ورود می‌کند؛ بیان کرد: ورود بخش دولتی در حوزه دندانپزشکی برای مهار پوسیدگی است نه درمان‌های آن و گروه هدف را کودکان زیر ۱۴ سال و مادران باردار که پرخطر هستند، تشکیل می‌دهد.

 وی با تاکید بر اینکه بخش دولتی ورود تصدی گرانه به حوزه درمان در بخش دندانپزشکی ندارد، اظهار داشت: سیستم بیمه‌ای در کشور ما بر اساس درصدی از دستمزد افراد است و از مالیات حق سلامت را دریافت نمی‌کند و در بیمه‌های پایه نیز با حق سرانه‌ای که از بیمار گرفته می‌شود یا دولت آن را می‌پردازد، نمی‌توان خدمات دندانپزشکی را بیمه کرد.

این متخصص درمان‌های ریشه با بیان اینکه پوشش بیمه‌ای خدمات دندانپزشکی از نظر مبانی علمی درست نیست، عنوان کرد: اگر قرار بر این باشد که خدمات دندانپزشکی تحت پوشش بیمه قرار گیرد باید سرانه بیمه دندانپزشکی از دستمزد افراد جدا شده و منابع آن بطور جداگانه تامین شود تا سقف هزینه‌کرد‌ها برای انواع خدمات مشخص باشد و بدانیم برای کدام خدمت تا چه اندازه می‌توان هزینه کرد.

وی با اشاره به اینکه بیمه سلامت برای افراد زیر ۱۴ سال یکسری خدمات مشخص را ارائه می‌دهد، گفت: در بحث پیشگیری و مهار پوسیدگی و تغذیه که بر عهده وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت است اگر کم کاری صورت گیرد و فرد با مشکلی مواجه شود بیمه برخی خدمات درمانی را به این گروههای هدف ارائه می‌دهد که اخیرا نیز یونیت‌های سیار در شبکه سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت برای ارائه خدمات پیشگیری در مناطق محروم و روستا‌ها ایجاد شده است.

اکبری یادآور شد: بیمه باید بطور هدفمند و برای افراد خاص مانند کودکان زیر ۱۴ سال و مادران باردار که نسل آینده را تشکیل می‌دهند ورود کند تا به مهار هر آنچه که عامل پوسیدگی است، بپردازد.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیمه خدمات دندانپزشکی مانند سایر بخش‌های سلامت امکان ندارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..