تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ربات از بین برنده خزه و صدف دریا در دانشگاه صنعتی شریف

ربات از بین برنده خزه و صدف دریا در دانشگاه صنعتی شریفمحمدسینا بروجردی محقق دانشگاه صنعتی شریف در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: تیم زیردریایی دانشگاه صنعتی شریف متعلق به آزمایشگاه مخلوقات مصنوعی این دانشگاه فعالیت خود را از ۲ سال قبل به منظور طراحی و ساخت روبات زیردریایی با رویکرد بازرسی‌های لوله‌های نفت و گاز آغاز کرد. 

وی ادامه داد: در حقیقت این روبات بر روی لوله‌های نفت و گاز در اعماق دریا می‌چسبد و در مقابل جریانات زیر سطحی مقاومت می‌کند که همین امر موجب انجام دقیق عملیات‌های پوشش دهی و بازرسی لوله‌ها و بدنه کشتی‌های غول پیکر می‌شود. 

محقق دانشگاه صنعتی شریف بیان کرد: یکی دیگر از کاربرد‌های این روبات استفاده در بدنه کشتی‌های در حال کار به منظور از بین برنده خزه و صدف در دریا است که با استفاده از عملیات "Dry dock "بدنه کشتی‌ها بعد از چند سال با هزینه‌های بسیار زیاد، خزه زدایی صورت می‌گیرد در حالی که با استفاده از این روبات با انجام عملیات بسیار ساده و با هزینه و زمان اندک می‌توان خزه زدایی را در زیر خطوط آب خور کشتی‌ها انجام داد.

وی افزود: هر یک از اعضای گروه در دوران دانش آموزی و دانشجویی خود فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود را در زمینه روبات‌های زیردریایی و روبات‌های پرنده پیگیری کرده اند؛ که پس از تلاش‌های فراوان اعضای تیم نمونه اولیه این روبات طراحی و ساخته شد. 

بروجردی تصریح کرد: در راستای ارتقا سطح علمی و ارزش علمی این طرح، در جشنواره جهانی اختراعات ژنو سوییس ۲۰۱۷ شرکت داده شد که با بررسی تیم داوران جایزه ویژه اختراعات و مدال طلا به این طرح تعلق گرفت. 

محقق دانشگاه صنعتی شریف اظهار داشت: این تیم مشغول طراحی روبات به منظور شرکت در مسابقات جهانی آمریکا که با حمایت ناسا است می‌باشد، اما بنا بر صحبت‌های صورت گرفته مشکل دریافت ویزا به منظور شرکت در این مسابقات ممکن است باعث عدم حضور تنها تیم ایرانی ثبت نام شده در این تورنومنت شود. 

وی یادآورشد: امید است با حمایت از این جریان اصیل علمی که زمینه رشد اقتصادی کشور را فراهم می کند و با استفاده از دانش، انگیزه و انرژی جوانان کشور شاهد اعتلای سطح علمی کشور باشیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ربات از بین برنده خزه و صدف دریا در دانشگاه صنعتی شریف»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..